SKRIVET I GUDS HAND

Jes 45:2 Själv skall jag gå framför dig, höjderna skall jag jämna ut. Kopparportarna skall jag spränga och järnbommarna skall jag bryta sönder


Här säger Gud till dig att han ska gå framför dig. Han är inte en Gud som går några meter bakom dig, för att se om du är duktig nog. Nej, din Gud går framför dig, och varför går han framför dig? Jo, för att han skall jämna ut höjderna, spränga kopparportarna och bryta sönder järnbommarna. Gud har här lovat dig att han ska bana väg för dig.


Men lägg märke till här att det inte står här att du aldrig kommer ha problem, det står inte att du aldrig någonsin kommer att få möta motstånd. När du en gång beslutat dig för att följa Jesus, då kommer motstånd och problem att komma som ett brev på posten. Men med Guds hjälp så kommer du att ta dig igenom och förbi varge hinder, problem och attack som du kommer att möta i livet.


I Jesajas 43 kapitel så lovar Gud dig att om du måste gå genom eld, så ska Gud vara med dig, och lågan ska inte bränna dig. Om du måste gå genom strömmar av vatten, så ska du inte bli dränkt. Alla människor kommer någon gång i livet gå genom både eld och vatten. Men Gud har lovat oss att då vi gör det så ska han vara med oss. Gud är en Gud som går med dig genom elden, han sitter inte på andra sidan elden och väntar på dig, han går med dig genom elden.


Vad vill jag säga med detta? Jo, jag vill tala om för dig att du inte är ensam, Gud är med dig mitt ute i din öken. Det kanske känns som om Gud har lämnat dig, men det har han inte. I Jesajas 49 kappittel så står det skrivet "Han har skrivit ditt namn i sin hand." Människor kan glömma bort dig, men Gud han glömmer dig aldrig, och han lämnar dig aldrig.






© Jimmy Larsson Uppsala 2010





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0