BELÖNAD.

Hebr 11:6 Men utan tro är det omöjligt att behaga Gud. Ty den som kommer till Gud måste tro att han är till och belönar dem som söker honom

Detta är inte ett bibelord som vill trycka ned oss och säga att vi inte har någon tro. Tvärt om är det ett underbart löfte till dig från Gud.

I dagens bibelord så låvar Gud oss att han ska belöna oss då vi söker hans ansikte. Du kan söka Gud på flera olika sätt. Du kan söka Gud med tvång och nonchalans, men du kan också söka Gud med iver och med tro.

Om du och jag ska komma till Gud så måste vi tro att han finns, och att han belönar de som söker honom.

Hur tror du då att Gud belönar de som söker honom. Jag tror att han belönar de som söker honom genom att ge de vad de ber om. Så ber du om helande då du söker Guds ansikte, då tror jag att Gud kommer ge dig detta.

Tro är det mest vesäntliga i bibeln. Bibeln talar jätte mycket om tro. Vi har ett bra föredömme när det gäller tro, nämligen Abraham. Abraham trodde på Gud i alla lägen. Han trodde att Gud kunde göra stora och mäktiga saker. Och han fick också se att Gud gjorde det omöjliga möjligt.

Abraham backade inte när omständigheterna sade motsattsen. Jag tror inte heller att Gud vill att du och jag ska backa.
Jag tror att han vill att vi ska rycka framåt och inta nya områden inför denna hösten.

Så jag vill uppmuntra dig att inte ge upp, att inte backa eller tappa perspektivet. Fäst dina ögon på löftet, på Jesus. Han kommer hjälpa dig till andra sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0