GUDS BESLUT


Jes 45:2 Själv skall jag gå framför dig, höjderna* skall jag jämna ut. Kopparportarna skall jag spränga och järnbommarna skall jag bryta sönder

FOLKBIBELN


Detta är vad din Gud har lovat dig. Han lämnar dig inte när du har det jobbigt, han går inte efter dig och grubblar över dina misstag, eller vad han skall göra för att få ordning på dig. Nej! Han går framför dig.


Om du har beslutat att följa Jesus, då går han framför dig, och han gör en väg där det inte finns någon väg. När du säger; "Det är omöjligt." så säger Gud; "Det är möjligt. När du säger; "Det här går inte." Då säger Gud; "Jo, det går vist."


Jes 46:10 Jag berättar i förväg vad som skall ske,förutsäger det som ännu inte hänt. Jag säger: Mina planer står fast, allt jag vill, det gör jag.

BIBEL 2000


Vår Gud är inte någon mesig Gud som ständigt är i underläge, Nej! Han regerar! När din och min Gud talar, då händer det saker. Gud har genom sina profeter och tjänare uppenbarat för oss vad som är hans vilja. Och hans vilja är att vi ska vara friska, att vi ska må bra och ha det bra. Han vill att vi ska vara i överläge och inte i underläge. Att vi ska vara huvud och inte svans.


I Jesaja kapitel femtiotre och i första petrus brev kapitel två så säger Gud genom dessa böckers författare att du och jag redan är helade. Detta kan låta rått och okänsligt till en början. Men om du låter låter mig förklara vad jag menar så kommer du att förstå bättre.


Men vad säger då dessa båda böckers författare, vad är det de menar. Jo, de menar att Jesus en gång för alla dog för att betala priset för syndernas förlåtelse och för vårt helande. Priset för ditt och mitt helande är redan betalt. Det enda du och jag behöver göra är att i frimodighet komma inför Jesus och ta emot vårt mirakel i tro. Du förstår, tron är kontaktpunkten för ditt och mitt mirakel.





© Jimmy Larsson Uppsala http://helande.blogg.se 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0