HELANDE I DAG

Apg 5:16 Det kom också en stor skara från städerna runt omkring Jerusalem, och de förde med sig sjuka och sådana som plågades av orena andar, och alla blev botade


Jesus slutade inte bota sjuka i och med att han for till himlen. Nej, han fortsatte att göra under och tecken genom sina lärjungar. Och även i dag gör han under och tecken genom sina lärjungar. Och du och jag är hans lärjungar, du är det redskap som Gud vill och kan använda.


Ibland kan vi läsa om de under och tecken som utfördes på bibelns tid och önskar att vi hade varit där. Men jag säger dig, undern och tecknens tid är inte över. Under och tecken sker i dag också. Och det är inte bara skoskav som försvinner. Gud helar män och kvinnor från AIDS, från HIV, från cancer. Detta sker i dag. Det kanske inte sker mitt framför ögonen på dig, men det sker på olika platser i världen.


Jag har tidigare skrivit att jag tror att Gud kommer besöka Sverige med en helande väckelse. Men då måste du och jag vara beredda på att den kommer, vi måste känna igen den då den kommer och vara villiga att ta emot den. Jag vet att Gud vill och kan använda dig för att göra under och tecken. Han vill att du ska vara det redskap som han använder sig av.


Något jag märker i Sverige i dag är att många vet inte hur man tar emot sitt helande, och det är tragiskt. Vissa kanske tror att det är profeten som kommer och lägger sina händer på oss, och sedan blir vi totalt botade, precis som Naaman trodde. Men medparten av de som blir botade blir det i tro. Det sträcker sig ut i tro och tar emot sitt mirakel.


Om du inte har tro för ditt mirakel så behöver du inte känna dig förtvivlad. Om du vill att din tro ska växa sig stark så behöver du tillbringa tid i bön och studera ordet. Jag vill utmana dig som inte brukar be, att ta tid och be femton minuter varje dag. Jag föredrar att be på morgonen. För då kan jag förbereda mig i bön för dagen som ligger framför mig.


Gud har gett alla ett mått av tro, om du har tagit emot Jesus som din Herre, så har du även fått ett mått av tro. Gud har gett dig ett ansvar att förvalta din tro och låta den växa. Vi kan jämföra din tro vid en muskel, om du inte använder dina muskler så förtvinar dem. Det är på samma sätt med din tro.


Gud älskar dig, han vill och kan göra dig frisk. Jag uppmanar dig att lyssna ofta på undervisning på CD om helande, och läs undervisnings böcker om helande. Framför allt, läs om de under och tecken som Jesus gjorde i evangeliumen och apostlagärningarna.





© Jimmy Larsson Uppsala http://helande.blogg.se 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0