LIV OCH ÖVER NOG (Överflöd av liv)

Jer 30:17 Ty jag ska låta dig tillfriskna och läka dina sår, säger Herren.


Gång på gång ger Gud oss dessa löften om helande, att vi ska tillfriskna och få leva länge.


Då kanske du tänker att dessa ord inte var riktade direkt till dig, utan att profeten Jeremia talade till en helt annan grupp av människor. Men detta bibelord gäller faktist dig också. Det gäller dig för att Gud inte är partisk, det gäller dig för att Gud inte ändrar sig, det gäller dig för att Gud inte är någon lögnare.


Allt Guds ord gäller dig, det står skrivet att Gud älskar dig, att han vill och kan hela dig. Det står skrivet att Gud vill svara på dina böner. Så ber du till Gud om helande, ber du till Gud om liv så kommer du också att få det.


Vägen till ditt mirakel är en kamp. Vi har alla en kamp att utkämpa före vi får tag på vårt mirakel. Och om du och jag inte ger upp, om du och jag fortsätter att kämpa trons goda kamp för att få tag på miraklet, då kommer vi också få tag på vårt mirakel.

Jag har tidigare skrivit om vikten av att vara envis, att det är viktigt att inte backa, att inte ge upp när det gäller ditt mirakel. Tala inte ut sjukdom och död över din kropp, tala hälsa och liv över din kropp. Nu menar jag inte att du inte får tala om för dina vänner, anhöriga och pastorn om hur du mår och vad doktorn säger. Men du behöver inte tala ut det om och om igen över din kropp och över ditt liv. Du behöver inte låta det bli till en daglig bekännelse. Tala istället vad Guds ord säger. Läs bibelord om helande högt, och proklamera dem över dig själv.

© COPYRIGHT JIMMY LARSSON http://helande.blogg.se/ 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0