SAMMA GÄRNINGAR SOM JESUS

Joh 14:12 Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till Fadern



Vad var det då för gärningar som Jesus gjorde? Jo, han botade sjuka, drev ut onda andar, han gjorde natur under, mättade fem tusen hungriga män och mycket mycket mer gjorde Jesus.


Gud kan använda dig för att utföra sina gärningar även om du är sjuk. Jag har själv märkt hur jag dragit mig undan för att be för andra då jag varit svårt sjuk. Nu säger jag inte att det är fel att inte be för sjuka då man själv är sjuk. Men jag vill att du ska veta att Gud inte är beroende av att allt skall vara på toppen av livet för dig just då han vill använda dig. Han söker bara efter ett villigt hjärta


Mark 16:15-18 Och han sade till dem: "Gå ut i hela världen och predika evangelium för hela skapelsen. Den som tror och blir döpt skall bli frälst, men den som inte tror skall bli fördömd. Tecken skall följa dem som tror detta. I mitt namn skall de driva ut onda andar. De skall tala med nya tungor. De skall ta ormar i händerna, och om de dricker något dödligt gift skall det inte skada dem. De skall lägga händerna på sjuka, och de skall bli friska."


Detta bibelord kallas för missions befallningen. Om du och jag tror på Jesus, om du och jag följer honom av hela vårt hjärta då ska tecken och under följa oss i våra fotspår.


Jag tror att vi allt för länge sammanknippat detta med missionärerna i Afrika. Men detta bibelord gäller lika mycket oss i Skandinavien. Gud behöver missionärer i Skandinavien också. Gud vill bota sjuka hemma i Sverige, Norge, Danmark och Finland också. Och Gud kan och vill använda dig för att utföra sådana under och tecken också.


Jag tror att Gud vill vidröra Sverige med en helandeväckelse. Men jag ser i dag i Sverige fram för allt, att det finns en brist på kunskap bland de kristna. De förstår inte hur man tar emot helandet i sin kropp. Många tror att som Namaman att Guds mannen ska lägga sin hand på dem och sedan ska de vara helt friska. Men vi måste lära oss att göra som Guds mannen säger åt oss att göra. Även om vår stolthet får oss en smäll då och då.


När Guds mannen säger: "Du är helad" då är det inte tid att säga att smärtan är kvar. Det är här vi kristna har brist på kunskap. Det är inte Guds mannen som Gör dig frisk, utan det är tron på namnet Jesus som gör oss friska.


Apg 3:16 Och genom tron på hans namn har det namnet gett styrka åt denne man, som ni ser och känner. Tron som det namnet skänker har gett honom full hälsa så som ni alla ser.


När Petrus såg att folk strömmade till, och förvånat såg hur den tidigare lame mannen hoppar upp och ner och ropar av glädje. När Petrus ser att detta fångar folkets uppmärksamhet så tar han det tillfälle han får, och han börjar predika för folket. Här säger Petrus att det är tron på namnet Jesus som gett denna man ny styrka i hans ben, tron på namnet Jesus har helat honom totalt.


Jag tror det är på samma sätt för dig och mig. Det är tron på Jesus som ger oss styrka, det är tron på Jesus som gör oss fullständigt frisk. Och vad är då tro? Jo Hebreerbrevets elfte kapitel säger att tron är en övertygelse. Då du och jag vet att vi är helade, det är då vi blir det.


Ett helande kan ibland ta tid. Mycket få människor blir helade på någon sekund. De flesta av oss får kämpa och sträcka oss ut i tro en viss tid innan vi får vårt mirakel. Men om vi inte ger upp så kommer vi till sist få vårt mirakel.



© Jimmy Larsson Uppsala http://helande.blogg.se 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0