TRO HOPP HELANDE

Apg 3:16 Och genom tron på kraften hos Jesus har den här mannen nu blivit botad, ni vet ju alla att han förut var helt förlamad. Tron på Jesus har gjort honom fullständigt frisk, som ni alla kan se.

En Levande bok.


I dagens bibelord så kan vi läsa att det var tron på Jesus kraft som har gjort honom fullständigt frisk. Det var inte bönen i sig som gjorde honom frisk, utan tron på namnet Jesus gjorde honom frisk.


Gång på gång kan vi i ordet se vikten av tro när Jesus botade sjuka. Gång på gång så säger Jesus att det är deras tro som har hjälpt dem, deras tro som har gjort dem friska.


Jag tror att många kristna i Sverige i dag inte förstår kraften i tron på Jesus. Vi fokuserar oss på så många andra saker än tron på Jesus.


När du blev frälst så tog du emot Jesus som din frälsare och Herre genom tron. Om du inte tror att Gud finns, om du inte tror att Jesus finns, då kan du inte bli en troende kristen. Med andra ord så tar du emot Jesus som din frälsare och Herre i tro.


Jag tror det är på samma sätt med ditt och mitt helande. Jag tror att vi tar emot vårt helande genom tro. Och jag är övertygade om att alla kristna har tro. För man måste ju ha tro för att bli kristen. Om man tror att Jesus är Guds son så har man tro, om man tror att Gud finns, så har man tro. Vi kan i ordet läsa att alla Kristna fått ett mått av tro från Gud, och det är upp till dig och mig att förvalta den tron.


Då kanske du undrar vad du ska göra om du inte har tron på ett mirakel. Det bästa du kan göra då är att fortsätta läsa ordet, dagligen. Umgås dagligen med Gud, lyssna eller läs om undervisning om helande. Det står skrivet att tron kommer av predikan. Du och jag måste höra predikan för att få tro. Så lyssna på predikan om helande. Skaffa dig en undervisnings serier på CD, DVD, MP3 eller kassetter, och lyssna på dem, inte en gång, inte två gånger, men om och om och om igen.


Så länge som du har hoppet levande inom dig så finns det hopp för dig. Så länge som du och jag inte ger upp när det gäller vårt mirakel, så finns det hopp för oss om helande


© Jimmy Larsson Uppsala http://helande.blogg.se 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0