UPPMUNTRAN

Jes 46:10 Jag förkunnar från början vad som ska komma och långt i förväg det som inte skett. Jag säger; ”Mitt beslut skall gå i fullbordan, allt vad jag vill kommer jag att göra.


Jesaja är den bok i bibeln som jag har hittat mest uppmuntran och styrka ur. Många gånger har jag varit modlös och deprimerad. Men så har jag slagit upp profeten Jesajas bok och läst de uppmuntrande ord som Gud har talat genom profeten Jesaja till människor i nöd.


Det underbara med bibeln är att just dessa uppmuntrande bibelord gäller dig i dag. Det är inte bara en del av en mycket intressant kultur och historia. Det är ord till dig, det är uppmuntran och vägledning till dig.


Gud säger i detta bibelord att hans beslut ska gå i fullbordan. Det betyder att det beslut som Gud har tagit står fast. Att det kommer bli en verklighet av det beslut som Gud har fattat. Gud fortsätter med att säga: ”Allt vad jag vill kommer jag att göra”.


Helande är Guds vilja i ditt liv. Han vill och kan ta bort sjukdom och smärta från din kropp. Hur kan jag då vara så säker på att Jesus vill bota sjuka i dag? Jo, för när Jesus levde som människa, i mänsklig gestalt här på jorden, då tog han bort sjukdom från de sjuka, han drev ut onda andar och predikade ett glatt budskap. Han tvekade aldrig att hela någon. Jesus sade aldrig till någon att det var fel tillfälle att hela människor. Inte ens då de laglärda och fariséerna ville slita honom i stycken.


Hebr 13:8 Jesus Kristus är den samme, i går i dag och i evighet.


Jesus var läkaren som gjorde det omöjliga möjligt. Han tog bort sjukdom och krämpor, han drev ut onda andar och gjorde kraftgärningar av många olika slag. Och Jesus är likadan i dag. Han gör under och tecken även i dag. När en sjuk kommer till honom och ber om att bli helad, då säger han inte; ”Mellan klockan åtta och fem skall ni komma. Nej, han är alltid villig att hela och upprätta. Han är alltid villig att möta våra behov. Även om det är mitt i natten.



Jesus kommer alltid vara den samme. Han är likadan i dag som han var då jordens grund blev laggd. Och han kommer vara samma Jesus i evighet. Evigheten har inget slut.



Så ge inte upp när det gäller ditt under eller mirakel. Fortsätt att tro och hoppas på ett mirakel. Fyll dig med undervisning om helande, lyssna på predikan och undervisning, läs böcker om helande och läs vittnesbörd om helande.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009 http://helande.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0