DU HAR FÅTT ÄRVA JESUS SEGER.

Gal 4:7-7 Men när tiden var fullbordad sände Gud sin Son, född av kvinna och ställd under lagen,  för att han skulle friköpa dem som stod under lagen, så att vi skulle få söners rätt.  Och eftersom ni är söner, har Gud sänt i våra hjärtan sin Sons Ande som ropar: "Abba! Fader!"  Så är du inte längre slav utan son, och är du son är du också arvinge, insatt av Gud.

Nu var det några månader sedan jag skrev om just detta ämne. Men i dag beslöt jag mig för att skriva om arvet du och jag har fått av Jesus. Och det arvet är både enormt och häfftigt.

Skriften säger att det var i rätt tid som Gud sände sin son till jorden. För att han senare skulle avrättas på historiens mest grymma och fruktansvärda avrättningssätt.

I dagens bibelord kan vi läsa att Jesus har köppt dig och mig, som står under lagen. Han har köppt oss fri. Och vad är det då Jesus har köppt oss fri från? Jo, han har köppt oss fri från att vara evigt skild från Gud som är vår skapare. När Jesus dog på korset så öppnade han inte bara dörren till himlen för oss, han betalade priset för hela människans välbefinnande. Han betalade priset för att du ska må bra andligt, fysiskt och själsligen.

När du tog emot Jesus som din frälsare och herre så fick du söners rätt. Det betyder att testamentet gäller dig, det Gud lovar i sitt ord, det gäller dig. Du har rätten att komma inför Gud och begära hälsa, bönesvar eller vad du behöver. Jag menar inte att du kan kräva det på ett ohyfsat sätt. Men du och jag vi kan med frimodighet komma inför Gud och be honom om helande eller bönesvar, för det är vår rättighet.

När Jesus dog på korset så betalade han inte bara priset för syndernas förlåtelse, han betalade priset för hela människans välbefinnande. Är inte detta ganska otroligt?

Du och jag vi tjänar en Gud som är gränslös. Hans vishet är utan gräns och hans kärlek och omsorg mot oss går inte att mäta. Och Gud kan inte ljuga för dig, han kan inte ta tillbaka ett enda av sina löften, och han kan inte det. Han säger om sig själv att han inte kan ångra sig. Han skulle aldrig lämna något halvfärdigt. Har Gud påbörjat ett helande i dig, då kommer han att fullborda det också.

Om Jesus är din frälsare och herre, då är du inte längre slav under synden. Jesus har köppt dig fri från syndens slaveri. Och nu har du fått rätten till arvet. Du har fått arva den seger Jesus vann på golgata. Nu är det upp till dig har mycket inflytande Jesus ska ha i ditt liv. Har han ett hundra procent av ditt liv? Det är bara du som kan avgöra om Jesus ska vara numer ett i ditt liv. Ingen annan kan göra det åt dig.

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-209 http://helande.blogg.se

Kommentarer
Postat av: helapingsten

Hejsan!



Jag skriver om karismatik och helande på min blogg http://helapingsten.wordpress.com/



Gud välsigne dig!

2009-08-25 @ 09:21:07
URL: http://helapingsten.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0