VANDRINGEN MED GUD

Ps 119:105 Ditt ord är mina fötters lykta och ett ljus på min stig.


Guds ord är ett ljus på din stig står det i dagens bibelord. Jag tror att Guds ord kan lysa upp vår livsvandring så vi ser vad vi ska göra här efter. Vilka beslut vi ska fatta, och när vi ska göra det Gud lagt på vårt hjärta. Vist ska vi be och söka Gud för att få veta vad som är hans vilja. Men jag tror att det är jätte viktigt att vi förblir i ordet. För gör vi det så kommer vi lättare se vilka beslut vi ska fatta.

I livets alla skeende så är ordet viktigt. Man kan inte säga att ordet är bara viktigt då och då. Utan bibel läsningen bör vara en daglig syssla. Någonting du gör varje dag. I ordet så hittar du styrka, vishet och inspiration.

Bibel läsningen är andlig mat för dig och mig. Desto oftare du läser bibeln, desto starkare kommer din ande att vara. Du vet själv att om du äter små mål mat sällan, då kommer din kropp att vara svar, ja till och med sjuk ofta. Det är på samma sätt med din ande. Din ande behöver få mat varje dag för att du ska vara andligt stark. Det räcker inte med att du går på söndags Gudstjänst en gång i halvåret.

I tider då du och jag har det tufft och besvärligt så är Guds ord viktigare än någonsin. Det kanske är då som du och jag som allra mest bara vill strunta i bönen och bibel läsningen. Men det är det värsta som vi kan göra. För det är i bibel läsningen och i bönen som vi hämtar ny styrka och ny inspiration.

Det finns också läkedom att hämta i ordet. Det finns nämligen en helande kraft i ordet. Jag har själv blivit helad då jag suttit och läst bibeln. Det är inte så att det bara finns en helade kraft i vissa ställen i ordet. Denna helande kraft finns överallt. Jag minns att du jag satt och läste bibeln då jag blev helad, då satt jag och läste ur fjärde eller femte Moseboken.

Gud kan hela oss på så många olika sätt. Det bästa vi kan göra är att lägga vårt helande i Jesus händer. Vi kan inte göra något annat än att bara titta på löftet, titta på Jesus.

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009 http://helande.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0