DIN UPPGIFT OCH GUDS UPPGIFT

Apg 8:4-8 De som nu hade skingrats gick omkring och predikade evangeliet.  Filippus* kom ner till staden Samaria och predikade Kristus för folket.  Och de höll sig endräktigt till det som Filippus predikade, när de hörde och såg de tecken som han gjorde.  Ty under höga skrik for orena andar ut ur många människor, och många lama och lytta botades. Och det blev stor glädje i den staden.


Kan du tänka dig att Jesus är likadan i dag som han var på apostlagärningarnas tid. Han vill och kan göra lika många och lika stora och mäktiga under och tecken som han gjorde i dagens bibelord. 

I detta bibelord kan vi läsa hur folket påverkades av de under och tecken som skedde. Jag tror att en sådan tid är på väg till Skandinavien. Jag tror vi kommer att få se ovanliga under och tecken, och jag tror att helande under en tid kommer att vara något vanligt. Och frågan är då bara om du och jag är berädd på denna våg av helanden under och tecken. Om inte vi är redo för att detta kommer att besöka vårt land, frågan är då om vi kommer ta emot det då det kommer.

Var inte rädd för att be för dina ofrälsta vänner och släktingar. Frågar de dig om du vill be för dem, gör det då. Du behöver inte vara rädd för att inget kommer att ske då du ber. Det är nämligen inte du som kommer stå för miraklet, det är din uppgift att be och Guds uppgift att bota de sjuka.

Det rådde en stark förföljelse mot de första kristna, men detta hindrade inte spridandet av evangeliet, det blev snarare lättare för de första kristna att sprida det glada budskapet om Jesus Kristus

Jesus slutade inte att bota sjuka i och med att han for till himlen. I dagens bibelord kan vi läsa om hur Jesus gjorde under och tecken, detta efter det att han lämnat jorden.

Jesus är likadan i dag, han botar sjuka ännu i dag. Jesus älskar dig och han vill inget hellre än att hela befria och upprätta dig och ditt liv.

Under tiden då jag är bortrest har jag inte lika stor möjlighet att blogga som jag brukar, jag hoppas att du har överensende med detta.



© Jimmy Larsson Uppsala 2009




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0