DU ÄR GUDS ÖGONSTEN

 Ord 7:2 Håll mina bud, så får du leva, bevara min undervisning som din ögonsten.

 

Du är Guds ögonsten. Han älskar dig så högt att han lät sin ende som dö på ett kors för din och min befrielse. För att du och jag skulle kunna få möjligheten att väla att spendera evigheten tillsammans med honom i himlen. Han gav dig även helande, berfielse och upprättelse genom golgata.

 

Det som hände på golgata var ingen liten sak. Det skakade i andevärlden då Jesus gav sitt liv på korset. När Jesus hängde på korset så hängde hela mänsklighetens alla synder och alla sjukdommar på honom. Kan du tänka dig detta. Att han som aldrig någonsin syndat, tog hela mänsklighetens synd på sina axlar. Han bar din, min och alla mäniskors synder.

 

Gud har betalat priset för din hälsa. Du och jag behöver inte vara sjuka. Det finns helande att få hos Jesus. Jag tror att du och jag kan leva i Gudomlig hälsa. Gudomlig hälsa betyder att vi är övernaturligt friska. Att vi inte ens blir förkyld en enda gång.

 

Du är Guds ögonsten, han vill att du ska vara frisk. Och om någon annan blir helad så glädj dig tillsammans med den personen. Bli inte arg och tänk inte, ”Varför får aldrig jag bli helad” Om du glädjer dig ärligt och av hela ditt hjärta då kommer Gud se det och han kommer all belöna dig.

 

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0