SOM JESUS

Joh 14:12-14 Amen, amen säger jag er: Den som tror på mig skall utföra de gärningar som jag gör, och större än dessa skall han göra, ty jag går till fadern. Och vad ni än ber om i mitt namn, skall jag göra, för att fadern skall bli förhärligad i sonen. Om ni ber om något i mitt namn, skall jag göra det.

 

I dagens bibelord kan vi läsa ett löfte från Gud till dig och mig. Löftet är att du och jag genom Jesus kraft kan göra samma gärningar som Jesus gjorde. Det står samma gärningar, inte bara en del, inte bara de allra minsta undren. Nej, det står skrivet att vi ska utföra samma gärningar som Jesus gjorde. Och vilka gärningar gjorde Jesus?, Jo, han botade alla slags sjukdomar, han drev ut onda andar med Guds finger. Men det är inte vem som helst som ska göra dessa gärningar, det är bara de som tror på Jesus Kristus som ska utföra dessa gärningar.

 

Jesus går så långt i dagens bibelord att han till och med säger att vi ska göra större gärningar än vad Jesus gjorde. Jag tror absolut på vad Jesus säger här. Jag tror att Jesus kan och vill ta bort sjukdom och smärta från våra kroppar. Inte för att någon människa ska bli förhärligad, utan för att Jesus Kristus ska bli förhärligad.

 

Vidare säger Jesus till oss i detta bibelord att vi ska få svar på våra böner. Det står inte att du bara ska få svar på tjugo procent av dina böner, nej Gud säger att när vi ber till Gud om något, då kommer han också att svara oss. Så är du sjuk eller lider du, be då till Gud att han ska hela dig, att han ska låta dig slippa din plåga. Det står inte skrivet att bönesvaret kommer om en kvart, men Gud har i ordet lovat oss att han ska svara på våra böner.




© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer
Postat av: P-O.S

Amen, Halleluja, vad kul att hitta den här bloggen.

Må Herren föröka vår tro så att vi kan utföra Hans gärningar.

Gud välsigne dig.

2009-12-02 @ 13:26:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0