EN FULLBORDANDE GUD

Ps 138:8 Herren skall fullborda sitt verk för mig. . Herre, din nåd varar i evighet. Överge inte dina händers verk.

Om du har gett ditt liv till Jesus så tjänar du denne Guden, om han är din Herre så kan du verkligen ta detta bibelord till dig. Och vad säger då Gud till oss genom psalmisten David i detta bibelord? Jo han säger att Gud är en Gud som fullbordar allt vad han har påbörjat.

De flästa av oss har någon gång påbörjat något vi inte avslutat. Kanske fick vi plötsligt en ny hobby, trodde vi, eller så lovade vi en vän att flytta, men blev lat när det väl kom till kritan. Men Gud är inte som dig och mig. Du och jag kan ångra oss, du och jag kan kanske lämna saker halvfärdiga. Men inte Jesus. Nej Jesus fullbbordar alla sina planer. Det betyder att han gör vad han har planerat, och att han gör klart det.

Du kanske har hafft en svår sjukdom, och du kanske har sett hur 20% av sjukdomen upphört eller försvunnit. Gud kommer inte lämna dig där och då. Han kommer se till att de där 80% också försvinner. Jesus helar inte bara till hälften, han naggar inte sjukdomen bara lite i hörnet. Han slukar hela sjukdomen med hull och hår, så att allt försvinner.

Så luta dig tillbaka i sommaren, lita på att Gud kommer ta hand om dig. Han älskar dig, han kan och vill bota dig till 100%.

För han är en Gud som inte ljuger.
För han är en Gud som inte tar tillbaka sina löfften.
För han är en Gud som håller alla sina löften.

© COPYRIGHT JIMMY LARSSON http://helande.blogg.se/ 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0