EN GUD UTAN GRÄNSER

Ps 68:21 Gud är för oss en Gud som frälsar, hos Herren Herren finns räddning från döden.

När jag skriver utifrån dessa bibelord så brukar alltid någon reagera och bli jätte arg. Men så länge som jag lever så kommer jag proklamera att Gud räddar folk från döden. Jag är väl medveten om att inte alla som är dödligt sjuka blir helade, ja, tragiskt nog så finns de dem som dör av sina sjukdomar. Men bara för att folk dör av sina sjukdomar, så kan jag inte sluta säga att Jesus räddar människor från döden. Det vore som att sluta att predika att Jesus är den enda vägen till Gud, bara för att det finns de som dör utan Jesus.

Det finns verkligen ingen begränsning hos vår Gud. Han kan göra vad han vill, när han vill det och hur han vill det. Han både vill och kan ta bort sjukdom från din kropp. Jesus älskar dig, och han vill hela dig, han vill ta bort smärtan ifrån din kropp, han vill och kan ta bort den dödliga sjukdom som du lider av.

Gång på gång har mina läkare sagt att jag bara har någon vecka, månad år kvar att leva, men varje gång så visar det sig att de hade fel. Men vet du varför jag lever i dag? Jo, för att  jag tror på att Gud kommer låta mig leva, eller låt mig istället säga att jag är övertygad om att jag kommer överleva. Jag bara vet att jag vet att jag vet, att jag lever i morgon. Det är den tron som håller mig vid liv. I dag säger mina läkare att allt pekar mot att jag har ett långt liv framför mig.

Gud vill göra samma sak för dig också. Han vill rädda dig från döden. Han vill ta bort sjukdom ifrån din kropp. Han vill fylla dig med övernaturlig styrka, så att du orkar gå vidare i livet. Och när du kommit över till andra stranden, så kanske du får hjälpa någon annan att inte ge upp, att fästa sin blick på Jesus och gå vidare med honom.

Vet du vad jag tror kommer styrka dig, om du sträcker dig ut till någon annan, och hjälper någon annan i stor/liten nöd. Du kanske inte orkar göra något hjältedåd, men du kanske orkar ha en fadder, eller du kanske orkar vara en medmänniska. När du sträcker dig ut till andra, då tror jag att Gud kommer styrka dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0