LITA PÅ GUD

2 Kor 1:20 Ty alla Guds löften har i honom fått sitt ja. Därför får de också genom honom sitt amen ,
för att Gud ska bli ärad genom oss.


Är inte detta helt otroligt? Jesus har sagt Ja till alla de löften Gud i sitt ord har gett oss. Och
han har inte bara sagt ja till dem, han har även sagt sitt amen till dem. Låt oss då titta lite närmare
på vad ordet amen betyder.


Amen är ett Hebreiskt ord och betyder: "Fast, sannt, säkert, pålitligt, tillförlitligt" Med andra ord så står alla de löften
Gud gett oss fast, de går inte att rubbas, och Gud varken kan eller vill ändra på dessa löften.


Någon sa en gång att det finns trettio tre tusen löften i bibeln. Ett av dessa löften är löftet om helande. Gud har lovat dig hälsa, han har lovat dig att han vill, kan och ska ta bort all sjukdom från din kropp.


Varför ska då Gud ta bort sjukdom från människors kroppar? Därför att det är hans villja. Gud vill inte att vi ska
vara sjuka, Gud vill inte att du och jag ska plågas. Han vill att vi ska ha det bra, vara friska och smärtfria.
'

Jesus har en gång för alla betalat priset för vår befrielse, upprättelse och helande. När han spikades upp på kostet
så spikades dina och mina synder, sjukdomar, krämpor och allt annat elende upp på korset.


Vart Jesus än gick då han var till som människa här på jorden så botade han sjuka. Men då var han begränsad till sin
mänskliga natur. Människor var tvungen resa långa sträckor för att få komma till honom, be om ett mirakel eller vidröra
honom i tro. Men i dag så är Jesus inte under denna begränsning. Vi behöver inte åka till Israel för att bli helade.
vi kan ta emot vårt mirakel där vi är. Vi kan ta emot vårt mirakel här och nu.


Kommer du ihåg berättelsen om de tio spetälska människorna som kom till Jesus och bad om att bli helade?
De syntes eller känndes inte i deras kroppar omedelbart att de hade blivit helade. Men vad var de Jesus egentligen sa till de spetälska? Jo han sa att de skulle gå och visa sig för prästerna, och när de var på väg dit så blev de botade. Dessa spetälska människor handlade  i tro. I tro så började de gå till prästerna.


Du kanske inte blir botad omedlebart när helandeevangelisten lägger sin hand på dig, miraklet kanske sker där och då, men du kanske inte ser resultatet förän veckor senare.


Ibland tror jag det kan vara så att Gud säger åt oss att göra en sak för att vi ska bli helade, men vi blir rädd och vågar inte
göra det Gud säger åt oss att göra. Om Gud säger åt dig att göra en sak för att få ditt mirakel gör det då. Vad har du egentligen att förlora?


Gud älskar dig, han vill se dig frisk. Men ibland måste vi vara beredda på att betala ett pris för att få vårt mirakel.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

Jag vet lite om dig efter ditt vittnesbörd. Kommer säkert tillbaka.

2009-07-11 @ 13:57:15
URL: http://vattenslangen.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0