MÅNGA DAGAR MED GUD.

  

Ord 9:11 Ty genom mig skall dina dagar bli många och dina levnadsår förökas.


Gud har lovat dig ett långt och innehållsrikt liv. Han har lovat dig att du inte ska dö som ung. Han har sagt att du ska leva länge, enligt ordet varar ett långt liv  i 70-80 år.

  

  Läkarna kan säga till oss både det ena och det andra. Men jag tror det i slutändan hänger mycket på oss. Vår beslutsamhet att överleva är starkare än alla läkares ord.

  

  I tretton år sa mina läkare gång på gång att jag bara hade länge kvar  att leva. Totalt har jag fått det beskedet ett tjugotal gånger.  Jag  lärde  mig snabbt att jag med min livsvilja kunde besluta själv om jag ville leva eller inte. Det är ju faktiskt så att om du tycker att du har någonting att leva för, då kämpar du vidare.

  

Gud säger  i sitt ord; "Jag har förelagt dig liv eller död. Välj då livet". Gud uppmanar oss att välja livet. Och därför så kan vi också välja livet.

Gud skulle inte erbjuda dig någonting han inte hade för dig.

  

Men brukar säga att hoppet är det sista som lämnar människan, och det är verkligen sant. Därför är det så oerhört viktigt att du håller hoppet brinnande. Att du inte fäller ned blicken och ger upp. Nej, fäst istället din blick på Jesus. Fäst blicken på hans ord. Där får du glädje, hopp och kraft.

  

När du är modfälld så lägg dig då inte ned och ge upp. Sätt dig inte ned och tyck synd om dig själv. Ta i stället upp bibeln och läs, begrunda Herrens ord. I ordet finns kraft och styrka. I ordet finns vishet styrka och nytt mod. Det finns läkedom och ett nytt hopp. Jag har så många gånger varit på väg att ge upp. Men när jag tagit upp ordet och läst så har jag fått glädje, kraft, styrka och nytt mod.

  

Ordet ger dig kraft och ett nytt hopp. Ja, ordet är full av energi och liv.


© COPYRIGHT Jimmy Larsson http://helande.blogg.se/  1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0