MÄTTA DITT BEGÄR MED GUDS GODA.

  

Ps 103:1-5 Av David. Lova HERREN, min själ, ja, hela mitt inre skall prisa hans heliga namn! Lova HERREN, min själ, och glöm inte alla hans välgärningar, han som förlåter dig alla dina synder och botar alla dina sjukdomar, han som åter löser ditt liv från förgängelsen och kröner dig med nåd och barmhärtighet,  han som mättar ditt begär med sitt goda, så att du blir ung på nytt som en örn.


Ibland så behöver du och jag säga till vår själ att prisa Gud. Vi behöver ibland mer eller mindre tvinga oss själva att prisa Gud.


Om du prisar Gud även då du inte känner för det. Då blir ditt lovpris ett så mycket större offer inför Gud. Och då du gör det så säger du till Gud att han är viktigare än dina känslor.


Glöm aldrig vad Gud gjort för dig. Skriv ned allt han gör för dig i en bok. Som du då och då kan läsa ur. Och du kan alltid tacka Gud för att han sände Jesus till jorden för att  dö på korset för våra synder.


Gud har lovat dig att han ska förlåta alla dina synder. Han är verkligen en förlåtande Gud. Och han  botar alla dina sjukdomar också. Om du står i tro för ett mirakel med din hälsa, då vill jag uppmana dig att inte leva i synd. För synd kan mycket väl blockera ditt mirakel.


Gud vill till och med mätta ditt begär. Men inte med vad som helst. Han vill mätta ditt begär med sitt goda. Nu menar jag inte att han vill fylla alla våra onda begär med det onda vi begär. Nej han vill uppfylla den tomheten med sitt goda.


Jag tror det är så att när vi människor har begär efter onda saker. Då har vi en tomhet på vår insida. Den kan vi välja att fylla med gott eller ont. Men Gud vill fylla det tomrummet med sitt goda. Så att det tomma blir fullt av Guds härlighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0