GUD ÄR INTE GLÖMSK

Jes 49;15-16 Kan då en mor glömma sitt barn, så att hon inte förbarmar sig över sin livsfrukt? Och även om hon kunde glömma sitt barn, skall jag inte glömma dig. Se, på mina händer har jag upptecknat dig. Dina murar står alltid inför mig.

Detta bibelord är klart ett av mina favorit bibelord. Det är starkt, det är uppmuntrande. Gud varken kan , vill eller kommer glöma dig. Du är hans alskade barn, du tillhör honom. Han älskade dig så mycket att jhan gav sitt liv på korset för dig.

I detta bibelord så står det att Gud aldrig någonsin kommer att glömma dig. Att han har skrivit ditt namn i sin hand.

Ibland så kan det kännas som om Gud glömmt bort dig, men det haqr han inte.

Vi människor kan ibland vara så centrerade vid våra känslor. Men sanningen är inte hur du känner dig för tillfället, sanningen är vad Guds ord säger. Och ordet säger att Gud aldrig ska lämna dig, att han alltid håller alla sina löftenh, att han dog på korset för att ta bort sjukdom och smärta från din kropp.

Jes 43:1-2 Jes 43:1-2 Men nu, så säger HERREN, han som har skapat dig, Jakob, han som har danat dig, Israel: Frukta inte, ty jag har återlöst dig, jag har kallat dig vid namn, du är min. Om du än måste gå genom vatten, är jag med dig, eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig. Om du än måste gå genom eld, skall du inte bli svedd, lågan skall inte bränna dig.

Genom vårt liv så kan du och jag gå genom både eld och vatten. Gud har inte lovat dig att du aldrig ska få problem, men han har lovat dig att mitt i ditt elende så ska han vara med dig. När du går genom elden så går Gud med dig, han står inte och väntar på andra sidan, nej, han är med dig mitt inne i ditt elende.

Något jag fassnar för i detta bibelord  är följande: "lågan ska inte bränna dig" Du och jag måste gå genom både eld och vatten, men lågan från elden ska inte bränna oss, och vattnet vi går genon ska inte dränka oss.

Med andra ord så kommer inte elendet vi går igenom att ta kål på oss,

Glöm aldrig att djävulen är besegrad. Det enda vapen han kan använda mot dig är lögnen. Satan kan inte tala sanning åt dig. Han kan försöka skrämma dig med omständigheterna runt omkring dig, han kanske säger halva sanningar till dig. Men han är redan besegrad. Han är redan under dina fötter.

Hur kan jag då påstå att satan är under dina fötter? Jo ordet säger att satan är laggd som en fotpall under Jesus fötter. Är du frälst/kristen, så är du en del av kristi kropp, du är en lemm i Kristi kropp. Och då är alltså satan under dina fötter också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0