DET BLIR SOM GUD HAR SAGT

Nu under europa konferensen så kommer jag inte blogga dagligen, utan bara ibland. Jag kommer vara i gång med bloggandet igen på måndag.

Ni som brukar följa denna blogg vet att jag skriver en bok om helande just nu. En andaktsbok.  Den senaste tiden har skrivandet av denna bok gått trögt, be gärna för mig att vissa saker ska falla på plats, och att Gud ska hjälpa mig att färdigställa denna bok.

Nu till dagens bibelord.


Ps 134:6 Herren gör allt vad han vill i himlen och på jorden, i haven och i alla djup.

Vår Gud är verkligen en Gud som kan göra precis vad han vill, och han gör det också. Ibland kan vissa saker kännas så omöjliga för oss att vi inte ens tror att Gud klarar av det, eller att Gud skulle ha tid att göra det. Men Gud kan göra vad han vill, hur omöjligt det än ser ut.

Ditt mirakel kanske verkar vara tusentals mil bort, men du kommer komma fram till ditt mirakel bara du inte ger upp. Minns du Josef som det står skrivet om från 1 Mos 30 och frammåt. Josef fick möta det ena eländet efter det andra. Han blev såld som slav, kastad i fängelset för att någon ljög om honom. Men han gav inte upp. Han beslutade sig att tjäna Gud av hela sitt hjärta. Och mitt i allt detta elende så bestämde han sig för att tjäna Gud. Han gav inte upp och började ljuga och förtala människor. Nej, han älskade Gud och tjänade honom av hela sitt hjärta.

Ibland kan du och jag få möta lögn, förtal och andra hämska saker före vi får tag på vårt mirakel. Men låt inte lögn förtal och elende nedslå dig. Fäst dina ögon på Jesus och gå vidare. Fäst inte dina ögon på vreden, fäst inte dina ögon på att hämnas. Fäst dina ögon på Jesus, låt honom ta hand om allt.

Fäst dina ögon på att tjäna Gud. Att tjäna Gud är inte alltid att stå framför predikstolen och skina. Att tjäna Gud är framför allt att betjäna andra. Jag är övertygad om att Gud inte kommer ställa dig framför en predikstol om du inte kan eller vill betjäna andra människor. Vist kan människor ställa dig där, men Gud kommer inte göra det förrän du av hjärtat är villig att betjäna andra människor.

Gud vill och kan ge dig ditt mirakel. Du kanske behöver ett helande, eller kanske en familjemedlem ska bli frälst. Och Gud vill verkligen ge dig ditt mirakel. Men då behöver du förtrösta på honom. Du behöver förlita dig på att Gud tar hand om situationen. Du själv kan ju inte ge ditt mirakel till dig. Du kan be till Gud om det, men inte skapa det själv. Men om du och jag inte ger upp. Om vi litar på Gud och låter honom ta hand om vår situation, då kommer han att göra det.

© COPYRIGHT JIMMY LARSSON http://helande.blogg.se/ 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0