DET ÄR HAN FÖR DIG

4 Mos 23:19 Gud är inte en människa så att han skulle ljuga, inte en människoson, så att han skulle ångra sig. Säger han något utan att göra det,  talar han något utan att fullborda det?

  

Det jag fastnar för i detta bibelord är den senare delen i det bibelordet: "Talar han något utan att fullborda det?" Vissa av oss människor vi kan ha så många planer, vi säger det ena och gör det andra. För att inte tala om alla brutna nyårslöften i gång på gång bryter igen. Men Gud är inte som oss människor. Han håller det han lovat. Han är inte impulsiv som bara i stundens känsla lovar massa saker som han sedan inte håller. Nej, han håller alla sina löften.


Gud talar aldrig massa strunt, utan varje ord är väl igenom tänkt. Gud har talat hälsa och sundhet över dig. Han har sagt att han tagit bort alla dina sjukdomar, och att han har raderat alla dina synder. De synder du omvänt dig från minns han inte längre. Är du duktig på Engelska så kan du läsa inlägget på GREETINGS FROM GOD från 09-06-27)


Gud är en Gud som håller alla sina löften. Han har redan betalat priset för ditt mirakel, det enda du och jag behöver göra är att ta emot dessa mirakel i tro.


Jag har de senaste fjorton åren haffat en obotlig tumörsjukdom i buken. Jag har varit i himlen, och jag längtar dit igen. Ibland har jag legat på mina knän och bett till Gud om att få dö, men då har Gud sagt till mig att han inte kan ta tillbaka något av de löften han en gång gett mig. Och han har lovat mig att mitt liv ska bli långt.


Du kanske är i den situationen nu. Du kanske önskar att snart få kommer hem till himlen. Men då vill jag uppmuntra dig att fortsätta kämpa. Det finns en anledning till att du finns kvar här. Gud har en plan med ditt liv, och du kanske är den enda personen som kan göra det. Du kanske är rätt nyckel till rätt lås.


Så fortsätt att kämpa, fortsätt att tro och hoppas på Gud. Ibland när vi vittnar om Jesus, eller står i tro för sitt eller någon annans mirakel. Då kan vi känna oss pressade över vår förmåga. Men jag har den glada nyheten till dig. Det är inte du som ska utföra miraklet, det är Gud som ska göra miraklet. Så gör bara det du ska göra, det vill säga; "vittna om Jesus, be för andra, bekänn och proklamera Guds ord över din situation", När du gör ditt så kommer Gud att göra sitt.


Så vila bara i Guds famn denna sommar, lita på honom, så kommer han visa att han är den han säger sig vara.


Han är:

  •   HERREN DIN LÄKARE
  •   HERREN DIN FÖRSÖRJARE
  •   HERREN DITT SEGERBANER
  •   HERREN DIN FRID
  •   HERREN DIN RÄTTFÄRDIGHET
  •   HERREN SOM ALLTID ÄR NÄRA DIG
  •   HERREN DIN HERDE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0