FÖRLÅTELSE OCH HELANDE.

1 Petr 2:24 Och våra synder bar han i sin kropp upp på korsets trä, för att vi skulle dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten. Och genom hans sår har ni blivit botade.

Jesus bar dina och mina synder i sin kropp när han hängde på korset.  Han bar vår synd på korset för att vi skulle kunna få syndernas förlåtelse.

Syndernas förlåtelse är inte bara någonting som sker hur som hälst. Man måste omvända sig från synd och bekänna att man är en syndera och omvända från synd. När vi gör detta så fått vi syndernas förlåtelse.

När du och jag har dött bort från synden, då vill Gud att vi ska leva för rättfärdigheten.  Ett rättfärdigt liv, helgat åt herren.

Gud vill att du och jag ska vara friska. Han vill att vi ska leva ett liv utan sjukdom och smärta. Författaren till detta brev går så långt att han säger att vi redan är helade. "Genom hans (Jesus) sår har ni blivit botade)

Du och jag har redan fått läkedom av Jesus. Han har redan gett sitt liv för dig och mig på korset. Där betalade han priset för vårt välbefinnande, vår hälsa och våra synders förlåtelse.

Nu menar jag inte att allt i din kropp fungerar normalt och att sjukdom inte existerar i din kropp. Men Jesus har köpt dig, priset är betalt, fängelsedörren är öppen. Jesus har satt dig fri. Det enda du behöver göra är att ta emot av Jesus i tro.

Tro är svårt och komplicerat då man inte tror, men då man tror är det enkelt.  Tro kan man inte pressa fram, tro är istället något som flödar fram. Och vill man ha ett trosflöde i sitt liv så måste man leva nära Jesus och hans ord.

Jesus älskar dig, han kommer att styrka och uppmuntra dig att fortsätta sträcka dig ut mot ditt mirakel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0