HAN SOM KROSSAR HINDER

Jes 45:2 Jag går framför dig och jämnar ut bergen, kopparportarna krossar jag, järnbommarna slår jag sönder.

BIBEL 2000


Jesaia är en utav de böcker i bibeln som hör till mina favorit böcker. Det finns tröst kraft och uppmuntran att hämta i denna bok. I Jesaja finner vi även det mest citerade bibelord angående helande.


När man står i tro för ett mirakel så kan man bli ganska uppgiven, man kan tappa hoppet gång på gång. Men om vi fäster våra ögon på Jesus. Om vi tittar på Jesus, vem han är och vad han har gjort för oss då kan vi få kraft och styrka till både kropp och själ.


I detta bibelord så står det att Gud går framför oss, det kanske inte känns så, men det är så i alla fall. Och Gud ska inte bara gå framför dig, han ska jämna ut bergen framför dig, så att du orkar din vandring med honom.


Kanske står du mitt framför ett hinder till ditt mirakel, men om du bara litar på Gud så kommer han att ta hand om detta hinder. kopparportarna ska Jesus krossar järnbommarna slår han sönder. Gud är en trofast Gud, han vill ge dig vad ditt hjärta begär och han vill fullborda alla sina planer för dig.


Jes 40:29-31 Han ger den trötte kraft, den svage får ny styrka. Unga män kan bli trötta och mattas, ynglingar snava och falla, men de som litar till Herren får ny kraft, de får vingar som örnar. De springer utan att bli trötta, vandrar utan att mattas.


Detta bibelord gäller inte bara män, de gäller lika väl dig som kvinna. Det gäller både ung och gammal, kvinna och man.

När du är trött så vill Gud ge dig styrka. När du inte har några krafter kvar, då vill han att du ska vara som örnen. Vet du hur en örn flyger mestadels? Han svävar på vinden, han segelflyger kan man säga. Och så kan du och jag också göra. När alla krafter är slut, då kan vi låta Den Helige Andens vid blåsa på oss, då kan vi segelflyga på vinden. (Vinden är en bild av Den Helige Anden)


Gud vill verkligen göra dig frisk, men ibland måste vi kämpa för att bli helade, det är ett pris att betala. Vist! Jesus har redan betalat priset för syndernas förlåtelse och för att du ska vara frisk. Men det är din uppgift att inte ge upp, det är din uppgift att fortsätta kämpa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0