MÅNGA DAGAR MED GUD.

Ord 9:10-11 Att frukta HERREN är början till vishet, att känna den Helige är förstånd. Ty genom mig skall dina dagar bli många och dina levnadsår förökas.


Ordspråks boken är verkligen vishetens bibelbok. I den boken finns det kraft, vishet och hälsa att hämta.


I bibelordet ovan så är vers elva en utav de bibelord som Gud har gett mig. Att jag ska få leva länge. Och detta ord gäller dig lika mycket som dig. Gud vill verkligen att du ska leva ett långt liv. Och inte bara det, han vill att du ska leva det livet friskt och utan sjukdom och krämpor.


När det står i bibeln "Frukta Herren" så betyder det inte att du ska springa omkring som en rädd hare och gömma dig för Gud. Nej, att frukta Herren är att ha respekt för honom. Gud vill inte att du ska vara rädd för honom, han vill att du ska ha respekt för honom och lyssna på honom och göra som han säger. Och när du och jag fruktar Herren på det sättet, då är det början till vishet.


Är det inte underbart att Gud lovat just dig att dina dagar här i livet ska bli många genom Guds hjälp, och han ska se till att du lever ett långt liv. Om du fruktar Gud så ska Gud föröka dina levnadsår här på jorden.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0