TECKEN OCH UNDER

Mark 16:15 Och jag skall ge kraft åt dem som tror, så att de kan göra under och tecken. De ska driva ut onda andar i mitt namn, och de ska få förmåga att tala nya språk. De ska utan risk kunna handskas med ormar, de ska inte bli skadade om de dricker något dödligt gift och de ska lägga händerna på de sjuka och göra dem friska.

  

Alla som tror ska få kraft att göra under och tecken. Gud har tänkt att detta ska vara en sak som vi alla troende kan göra. Tänk inte att du inte är någon häftig profet, tänk inte att du inte är predikant eller evangelist. Tänk istället: "Jag har fått Guds kraft till att göra under och tecken". För det har du.

  

Detta är ett helt underbart löfte från Gud till dig.  Gud har lovat både dig och mig att över allt dit vi går så ska tecken och under följa oss. Är du villig att vara en kanal för Guds kraft? Jag tror inte att helande smörjelsen bara kommer dimpa ned i huvudet på oss, utan det är något som vi måste hämta från Gud. Om du läser om brödundrena som Jesus gjorde, efter att han hade gjort detta så tillbringade han flera timmar i bön. Samma sak händer i Matteus kapitel åtta. Då Jesus helat många många sjuka och drivit ut onda andar ur människor. Då stiger han upp tidigt på morgonen, långt före alla andra för att be och söka sin faders ansikte. Jag tror att Jesus hämtade kraft att utföra tecken och under genom bön, genom att umgås med Gud.


I bibelordet ovan så står det inte bara att vi ska bota sjuka i Guds kraft. Vi ska göra under och tecken också. Jag tror Gud vill använda oss för att göra alla möjliga under och tecken. Under och tecken kan vara en kanal att nå ut till människor som är på väg att gå evigt förlorad.


Kanske mär just du på väg att åka ut som missionär, kanske är du rädd för att få problem med ormar. Men då kan du ta till dig detta löfte. Gud ska ge dig vishet för hur du ska kunna hantera ormar utan att bli skadad. Och om du mot förmodan skulle dricka dödligt gift, då ska det inte skada dig. Nu menar jag inte att du som läser ska vara så dum att du går och testar att dricka dödligt gift, det står skrivet att du inte ska fräste Herren din Gud. Men om tillfället inträffar, lita på att Gud tar hand om situationen, lita då på att Gud räddar dig.


Om man har fått i sig gift är det naturligtvis viktigt att gå till doktorn. Jag är ingen doktor, jag kan inte säga vad du ska göra eller inte göra, men en läkare har kunskapen för denna situation.


Till sist. Gud vill att du ska vara en kanal för hans kraft, för att hans rike ska utbredas på jorden. Gud vill använda dig för att bota sjuka. Han vill att du ska be för sjuka, och då vill och kan han bota den sjuke.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0