TILLHÖR DU GUD?

Joh 14:13-14 Ni som tillhör mig kan be om vadsomhelst,och jag ska göra det så att fadern blir upphöjd och ärad på grund av det som sonen gör för er, ja om ni ber om något i mitt namn, ska jag göra det.


Detta är ett underbart löfte från Jesus. Han har lovat oss att vi kan be om vad vi vill ha, vi kan be om mat, kläder och hälsa.


Jesus själv säger här, "Ni som tillhör mig kan be om vadsomhelst" Och det är verkligen så. Gud är mäktig att ge dig och mig allt som vi behöver. Han är mäktig att bota oss, ge oss kraft och styrka.


Gud vill verkligen bota dig. Han vill att du ska må bra och att det ska vara gott ställt med dig.


Ps 103:3 han som förlåter dig alla dina synder och botar alla dina sjukdomar,


Detta är vad vår Gud är. Han är en Gud som förlåter synd och botar sjukdom. Det står att han botar alla dina sjukdomar.


Vi kristna har i alla år fått lära oss att Gud förlåter all synd, och det är verkligen sant, han gör det. Men har tar också bort all sjukdom ifrån oss. Inte lite av sjukdomarna, inte bara några få sjukdomar. Han tar bort all sjukdom,.


Om du är mitt i en sjukdoms situation, då vill Gud bota dig. Han vill verkligen ta bort all sjukdom ifrån dig. Han vill styrka dig så att du tar dig genom till andra sidan.


Kanske har du så mycket press mot dig nu att du varken vet ut eller in, kanske lider du av förtal och förföljelse. Lägg det på Herren, låt Gud ta hand om din situation.


Om du hänger dig till Gud av hela ditt hjärta så kommer han att hjälpa dig.


Ord 16:3 Befall dina verk åt HERREN, så har dina planer framgång.

© COPYRIGHT JIMMY LARSSON 2009


Kommentarer
Postat av: Mikaela G

På tal om de! När jag vart ute i onsdags och jag hade jätte ont i fötterna och orkade verkligen inte gå till pappa. Mammas sista båt skulle gå inom 30 minuter och de tar 40 minuter från stan till båten. Jag bad till Gud om hjälp... så ser jag spårvagnen komma (och jag tänkte att jag omöjligt hinner) men jag frågade iaf och då visade de sig att spårvagnen va sen så båten var tvungen att vänta ... och jag hann!!!! De kallas omsorg, men kan verkligen be om vad som helst =)



God Bless//Miccan

2009-06-04 @ 21:49:22
URL: http://minframtid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0