GUD KAN ANVÄNDA DIG.

Mark 16:16-18 Och han sa till dem; "Gå ut i hela världen och sprid budskapet om mig till alla människor. Den som tror och blir döpt skall räddas, men den som vägrar att tro ska bli dömd.  Och jag ska ge kraft åt dem som tror, så att de kan göra under och tecken.  De ska driva ut onda andar i mitt namn. De ska utan risk kunna handskas med ormar, de ska inte bli skadade om de dricker något gift och de ska lägga händerna på de sjuka och göra dem friska.och de ska få förmågan att tala nya språk.

Detta är vad vi kristna brukar kalla för missions befallningen. Med andra ord så är inte detta bibelställe ett gullit litet förslag, på hur vi kanske ska göra om vi vill. Nej, det är en befallning som Jesus har gett oss.

Om vi läser lite om vad Jesus egentligen säger här. Han säger att du och jag "ska" lägga våra händer på sjuka människor, och när vi gör det så kommer de sjuka att bli friska. Eller helande som många kristna väljer att kalla det.

Är inte detta en ganska cool förmåga som Gud har gett oss. Tänk dig att du med hjälp av Jesus kan göra en sjuk frisk. Gud har lovat dig att hans kraft ska finnas tillgänglig i dig att göra sjuka friska, och att driva ut onda andar.

Jag minns en gång för ganska länge sedan. Det var under den där tiden då alla doktorer på sjukhuset sa att jag skulle dö snart. Jag var helt knäckt, och gick till några vänner för att be tillsammans. Jag tänkte för mig själv att mina vänner skulle be för mig. Men när vi bad tillsammans i min väns vardagsrum så sa Gud till mig; "Nej! Det är inte de som ska be för dig, det är du som ska be för dem."

Om jag ska vara ärlig blev jag sur på Gud, men jag löd honom ändå. Och Guds närvaro kom starkt, och mina vänner blev välsignade och rörda av Gud. När jag gick hem den kvällen så sa Gud till mig; "Jag kan använda vem jag vill när jag vill det, jag är inte beroende av hur du känner dig eller vad du tänker om dig själv. Det enda jag behöver är ett villigt hjärta"

Och det är verkligen sant Du kanske är svårt lungsjuk, du kanske är förlamad eller har AIDS eller Cancer, men vet du vad? Gud kan använda dig ändå. Gud tänker inte så här; "Nej! han/hon är ju sjuk, jag tar någon annan i stället. Nej Gud använder vem han vill, när han vill det och hur han vill det.

Vi människor är så centrerade vid våra känslor attetyder och vad andra tycker tänker eller säger. Sluta att lyssna på allt mänskligt sladder, och öppna ditt hjärta för Gud.

Gud kan använda dig oavsett hur din situation. Och när du sträcker dig ut till andra och hjälper dem, då kommer dina behov att förminsaks, och Guds mirakel förmåga kommer att ökas. Gud älskar dig, han vill att du ska må bra och ha det bra.

Ibland kan helande finnas i att sträcka sig ut till andra och hjälpa dem. Jag säger inte att det alltid är så.

Det finns alltid något du kan göra, om inte annat kan du be en kort bön för en annan människa.  Ibland komplicerad vi till det så mycket när det gäller att hjälpa någon annan. När det i själva verket kan vara hur enkelt som hälst.

© COPYRIGHT JIMMY LARSSON 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0