HELANDET FINNS, ÄVEN OM DET INTE SYNS.

Fil 1:6 Och jag är säker på att Gud också ska slutföra det goda verk han har börjat i er, så att ni fortfarande håller fast vid er tro när Jesus Kristus kommer tillbaka.

Helande kan ofta vara ett verk som är pågående i vår kropp. Oftast när Gud tar bort sjukdom ifrån våra kroppar så gör han det vanligtvis inte på en kafferast. Det kan ta flera år innan helande processen är över.

Nu säger jag inte att du inte kommer bli frisk på många år, jag säger att helande är en process, det händer ibland steg för steg, sakta men säkert. Men ibland sker helandet på ett par sekunder. Det är vad vi kallar mirakel.

Detta bibelställe är en bekräftelse från Gud att han inte bara ska ta bort 20% av din sjukdom. När Gud tar bort sjukdom och smärta, då gör han det ordentligt. Han tar bort all sjukdom. Och då Gud helar någon, då gör han ett sådant rejält jobb att ingen kan se att sjukdom ens funnits i den människans kropp.

Helande är ett gott verk, och Gud har påbörjat helandet i din kropp. Jag törs till och med påstå att vi redan är helade, för det är vad Guds ord säger. Men helandet har kanske inte manifesterats i din kropp. Men bara för att du inte ser ditt helande, så betyder det att det inte finns.

Vi människor är så centrerade vid vad vi ser. Vi tror inte att vissa saker finns, varför? Jo, för att vi inte ser det.

Om jag skulle fråga dig om du tror på Gud, skulle du säkert svara; "Ja!" Men det ser honom inte, eller hur? Men ändå så vet du i ditt inre att Gud finns. Det är detta som är tro. På samma sätt är det med ditt helande, du behöver i ditt inre vara övertygad om att du är helad.

Du kanske inte är där nu, men det gör inget. Jag är övertygad om att Gud vill ta oss dit, steg för steg. Han vill slutföra det arbete som han har påbörjat med dig och i dig.


Ibland behöver vi bara hänge oss till Jesus, och lägga hela vårt liv i hans händer. I övertygelse om att han kommer ta hand om allt.

© COPYRIGHT JIMMY LARSSON 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0