JESUS GÄRNINGAR.

Matt 10:8 bota sjuka, väck upp döda, gör spetälska rena och driv ut onda andar. Gör detta helt gratis, för ni har fått denna gåva av mig helt gratis.


Jag är övertygad om att Gud har gett denna gåva till oss allt. Han har gett den till mig, och han har gett den till dig. Om du läser missionsbefallningen i nya testamentet, så ser du klart och tydligt att i missionsbefallningen så ingår det uppgiften att göra sjuka friska, driva ut demoner och predika ett budskap som gör dina lyssnare glad.


Är inte detta helt underbart. Gud har gett dig kraften att göra sjuka friska. På ett annat ställe i bibeln står det; "Den anden som uppväckte Jesus från det döda finns på din insida." Är inte detta häftigt. Samma våldsamma kraft som väckte Jesus från det döda, samma kraft som väckte Lasarus från det döda, den kraften dor på din insida. Minns du den lilla flicka som Jesus uppväckte från det döda? Det var med den helige andens kraft som han väckte henne från det döda. Den kraften finns på din insida.


Jesus tillbringade mycket tid i ordet och bön. Jag tror att detta var en kraftkanal som han använde sig av för att bota sjuka, kasta ut onda andar och väcka upp folk från det döda. Jag tror att du i Guds kraft kan göra samma sak. Du kan vara en kanal som Gud använder för att i Jesus namn göra sjuka friska. Jag är övertygad om att Jesus vill och kan använda dig på dessa områden. Jag är också övertygad att ju mer tid du använder dig av i bön och att läsa ordet, ju mer under och mirakel kommer dina ögon att få se.


Jag skulle vilja ge dig ett råd. Rådet är att börja dagen med att läsa ett kapitel ur ordspråks boken i bibeln. Just den boken har 31 kapitel. Rådet är att du läser dagens datum. Så idag är det då den 14 maj, då läser du kapitel 14. Nästa dag kapitel 15. och nästa månad börjar du med kapitel ett, oavsett om det är februari eller December månad du befinner dig i. Detta kommer att göra dig smart, jag tror du själv kommer att bli förvånad över att du bli smartare och smartare. Men detta är inget du själv kommer med inför andra, det är en gåva från Gud. Jag tror han kommer leda dig, uppmuntra dig och undervisa dig. Han kommer hjälpa dig att fatta rätt beslut i rätt tid osv.



© COPYRIGHT JIMMY LARSSON 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0