FRÅN DÖD TILL LIV

Ps 118:17 Jag skall inte dö, jag skall leva och vittna om Herrens gärningar.

 

Detta är ett bibelord som Herren gav mig då jag var döende i en obotlig tumörsjukdom, detta var hösten/vintern 1995. Sedan dess har jag stått på detta bibelord, bekänt och proklamerat det över mig och min livs situation. Och i dag vill jag dela med mig om vad Herren har sagt och gjort för mig och för andra.

 

Detta bibelord är ett ord du kan ta till dig i dag, för allt Guds ord gäller dig i dag. Gud är ju inte partisk som du säkert vet, han ser inte ned på dig, han nedvärderar ingen. Han vill att du ska vara frisk och må bra.

 

Detta bibelord är ett bibelord som är utmärkt att proklamera över sig själv. Jag själv gjorde detta 1996 när jag var svag och mycket sjuk, och hela min livs situation och hälsosituation vände från mörker till ljus, från svaghet till styrka, från död till liv. Nu vet jag att Gud vill göra samma sak för dig, han vill ta bort död och sjukdom från din kropp och ersätta det med hälsa och liv.

 

När jag 1996 bekände detta bibelord över mig själv, så gjorde jag det om och om igen i 45 minuter. Första fem minutrarna kände jag inget, men efter de 45 minutrana hade gått så var jag så full av liv och styrka att det rann över, har du någon gång upplevt det? Det är en helt underbar känsla. Guds ord är kraftfullt, förut brukade jag säga att Guds ord är dynamit, och det är en bra beskrivning, det är så kraftfullt att det kan spränga bort berg som står i vägen. Men om man ska kunna spränga bort ett berg, då måste man arbeta med dynamiten på rätt sätt, den får inte bli blöt, man måste borra i berget, man måste stoppa ned dynamiten på rätt sätt. Jag tror det är på samma sätt med Guds ord, man måste arbeta på rätt sätt, och då får man rätt resultat.

 

Du kan aldrig bekänna Guds ord för mycket över dig själv. Och om du bekänner ordet med en övertygelse att det kommer ge resultat, det är då som det börjar hända saker.

 

Jesus älskar dig, han vill se dig frisk. Han kan och vill ta bort sjukdom och smärta från din kropp.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0