GUD ÄR PÅ DIN SIDA

Jes 41:10 Frukta inte, ty jag är med dig, se dig inte ängsligt om, ty jag är din Gud. Jag styrker dig, jag hjälpe dig, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand.

 

Gång på gång så uppmanar Gud oss att inte vara rädda eller förskräckta, att vi ska lita på Gud, att han tar hand om allt till sist. Och det finns en anledning till att Gud inte vill att vi ska vara rädda. Han vet att då vi är rädda eller förskräckta, då fokuserar vi på problemet, på det vi är rädda för. Men Gud vill inte att du ska fokusera på problemet, han vill att du ska fokusera dig på lösningen. Och lösningen på det du är rädd för är Jesus Kristus och hans löften till dig.

 

Vidare så säger Gud till oss i sitt ord att han ska styrka oss och hjälpa oss och att han håller oss i sin hand.

 

Vi kan då och då gå igenom tuffa omständigheter, vi kan till och med tappa modet ibland. Men hur ditt liv än ser ut så har Gud lovat dig att han alltid ska vara med dig, att han ska beskydda och bevara dig, att han ska hålla dig i sin egen hand.

 

Gång på gång så säger Gud i sitt ord att han vill och att han kan ta bort sjukdom från din kropp. Gud älskar dig och han har omsorg om dig, han vill det bästa för både dig och mig.

 

Vad som än händer i ditt liv så har Gud lovat dig att han alltid ska vara med dig, han kommer aldrig någonsin lämna dig eller överge dig. Ibland kan vårat liv vara i kaos, ja vi kan till och med ibland uppleva att Gud lämnat oss, men det har han inte. Det står i Jesaja fyrtio nionde kapitel att Gud har skrivit ditt namn i sin hand, I Jesaja fyrtio tre kan vi läsa att Gud lovar oss att han är med oss då vi går genom elden, och när vi går genom vattenströmmarna då är han med oss. Vår Gud är inte en Gud som står på andra sidan av eländet och väntar på oss, han går med oss genom eländet.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0