GUDS VILLJA ÄR FULLSTÄNDIG

Ps 103:2-5 Lova HERREN, min själ, och glöm inte alla hans välgärningar, han som förlåter dig alla dina synder och botar alla dina sjukdomar,

 

Dagens bibelord uppmanar oss att prisa och tacka Gud. Gud har kanske gjort underbara och fantastiska saker för dig, tacka honom för vad han har gjort för dig, och glöm inte bort allt vad Gud gjort för dig. Det är inte alltid lätt att komma i håg allt Gud gjort för oss, men jag vill uppmana dig att skaffa dig en anteckningsbok, och skriv ned det Gud gör för dig, bibelord du får, bönesvar du får, kanske har Gud tagit bort sjukdom från din kropp, skriv ned det. Du när det är som tuffast, och du undrar var Gud är, då kan du ta upp den boken och läsa vad Gud gjorde och vilket datum han gjorde det, detta kommer vara en enorm uppmuntran för dig.

 

Lite längre ned i dagens bibelord så lovar Gud dig en sak. Han säger; ” han som förlåter dig alla dina synder och botar alla dina sjukdomar,” Gud vill verkligen förlåta din synd, om du verkligen ångrar dig, och bestämmer dig för att inte synda i gen. Sedan säger författaren; ”och botar alla dina sjukdomar.” Gud vill ta bort sjukdom från din kropp, han vill göra dig fullständigt frisk.

 

Guds vilja att ta bort din sjukdom är lika stor som hans vilja att ta bort dina synder. I bland kan vi kristna vara övertygelse om att Gud tar bort synd från oss då vi omvänder oss, men han vill lika gärna ta bort sjukdom från din kropp.

 

Guds vilja att ta bort sjukdom från din kropp är fullständig. Han vill inte bara rena dig från dina synder, han vill lika mycket ta bort sjukdom och smärta från din kropp

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0