HAN GÖR UNDER ÄN I DAG.

Ps 138:8 Herren skall fullborda sitt verk för mig.

 

Jag brukar dagligen skriva om helande på min blogg, jag står själv i tro för att bli botad från en obotlig tumörsjukdom. Gud har gjort mycket för mig genom åren, jag har blivit bättre och bättre. Och jag vet att det är Gud som har gripit in i mitt liv, jag vet att det är på grund av tron på namnet Jesus som Jag lever i dag. Då känns det tryggt att gå tillbaka till detta bibelord då och då, men låt mig skriva lite om dagens bibelord.

 

Vi kan bli helade av Gud på flera olika sätt, ibland blir vi helade omedelbart, i bland blir vi helade steg för steg, och ibland tar det lång tid för oss att bli helade. I dag skriver jag till som blir helade steg för steg. Du kanske bara blivit helad till 85%, men då har Gud i detta ord ölovat dig att han kommer hela det där andra 15% också. Vår Gud är en Gud som fullbordar vad han har påbörjat

 

Ps 134:6 Herren gör allt vad han vill i himelen och på jorden, i haven och i alla djup.

 

Ja Gud han gör verkligen allt vad han vill, det finns inget som kan hindra Gud från att göra vad han vill. Låt oss läsa några till bibelord för att vi ska veta vad som är Guds vilja.

 

Matt 8:2-3Då kom en spetälsk fram och föll ner för honom och sade: "Herre, om du vill, kan du göra mig ren." Jesus räckte ut handen och rörde vid honom och sade: "Jag vill. Bli ren!" Genast blev mannen ren från sin spetälska.

 

Mannen som kom till Jesus, han viste inte om Jesus verkligen ville göra honom frisk, men han viste att Jesus kunde göra honom frisk. Hur kan jag då veta att Jesus vill hela mig i dag? Låt oss läsa några till bibelord.

 

Hebr 13:8 Jesus Kristus är densamme i går och i dag och i evighet.

 

Är inte detta underbart, att din och min frälsare och Herre är likadan i dag som han var för två tusen är sedan. Hur kan jag då veta att Gud helar alla? Jo det står skrivet i ordet att Gud inte är partisk, alla står lika inför Gud.

 

Rom 2:11 ty Gud är inte partisk.

 

Jesus älskar dig och han har omsorg om dig, han vill det bästa för dig. Han vill ta bort sjukdom och smärta från din kropp, han vill inte att du och jag ska lida, han vill att vi ska må bra och ha det bra. Därför så dog Jesus för oss på korset. Inte bara för att bära våra synder, han bar även våra sjukdomar och krämpor (Jes 53:5, 1 Petr 2:24 )

 

Ge inte upp när det gäller ditt helande. Fortsätt att fylla dig med ordet. Läs om vilka under Jesus gjorde, hur han botade och befriade många. Läs i Apostlagärningarna om hur människor blev botade från sina sjukdomar och krämpor, hur de blev befriade från onda andar. Läs gärna även böcker som undervisar om helade.

 

Lyssna inte till människor som säger att du inte ska bli helad, lyssna inte till de som säger att Jesus inte helar i dag. För Jesus har gör under än i dag. Du kan läsa två vittnesbörd av folk som blivit helade av Jesus genom att klicka här.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer
Postat av: anna

vilken fantastisk blogg du har, är underbart att människor fortfarande tror! Gud är mäktig!

2009-11-17 @ 16:23:12
URL: http://varrullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0