ORDET SOM GÖR DIG FRISK

DAGENS ANDRA BLOGGPOST



Ord 4:;20-22 Min son, tag vara på mitt tal, vänd ditt öra till mina ord. Låt dem inte vika från dina ögon, bevara dem i ditt hjärtas djup. Ty de är liv för var och en som finner dem och läkedom för hela hans kropp.

 

Det finns läkedom i Guds ord. Jag tror att många av oss inte tänker hur kraftfullt Guds ord är. Bibelns ord är fulla av liv och kraft. Bibeln är ju Guds ord till oss, det Gud talar till oss.

 

Hur kan jag då veta att det finns kraft i Guds ord? Jo, när Gud skapade himlarna och jorden så gjorde han det genom att prata. Han sade ”Ljus, bli till,” och det blev ljust. På samma sätt skapade han träden, blommorna, molnen, solen månen och rymden.

 

Guds ord är lika starkt i dag. Han säger i sitt ord om dig; ”Hälsa, bli till.” och så blev det som Gud sade.

 

Låt oss inte förminska Gud och stänga in honom i en ask. Låt oss istället låta ordet beskriva vem han är. Och ordet beskriver Gud som Herren vår läkare.

 

Gud älskar dig, han vill göra dig frisk, han vill göra det i dag.

 

 

© Copyright Jimmy Larsson 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0