VAR STARK

Ord 24:10 Förlorar du modet i nödens stund har du också förlorat din kraft.

Bibel 2000

 

Gud vill att du och jag alltid ska vara vid gott mod, jag vet att detta inte alltid är det lättaste, men jag tror att vi med Guds hjälp kan hålla modet uppe.

 

Att vara ledsen och svag, är inte samma sak som att tappa modet. När du tappar modet så tror du oftast att allt är kört, att det inte finns någon utväg ut ur ditt elände. Men Gud han kan hjälpa dig i livets alla situationer. Vår Gud är en Gud som gör en väg i vildmarken och strömmar av levande vatten i öknen.

 

Om du har förlorat modet, tappat modet. Be då till Gud om hjälp, ta upp din bibel och läs de löften Gud gett dig, läs dem högt, bekänn och proklamera dem över dig själv. Tala gärna med din pastor / själavårdare om du tappat modet att du har gjort det, och varför du har gjort det. Då kan du få förbön och vägledning.

 

Jag tror att Gud vill att vi ska sträva efter att inte tappa modet. Hur gör jag då för att inte förlora modet? Jag tror det bästa sättet att behålla modet är att fokusera sina ögon på Jesus, på de löften som Gud har gett oss genom sitt ord.

 

Glöm aldrig att Gud alltid har det sista ordet, din läkare kan säga både det ena och det andra. Och vi ska inte nonchalera vad vår doktor säger. Säger han; ”Ta din medicin, gör det då.” Men det finns stunder och tider då doktorns ord kan tynga ned dig, om han säger att allt hopp är ute, då säger Gud; ”Allt är möjligt för den som tror. Säger doktorn; ”Du har tre månader kvar all leva.” Då säger ordet: ”Genom tron på det namnet har denna man fått full hälsa, som ni alla kan se.” (Apg 3:16) Gud har alltid sista ordet, och hans ord är full av läkedom, hälsa, befrielse, upprättelse och förlåtelse.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0