BUREN PÅ KORSET

1 Petr 2:24 Och våra synder bar han i sin kropp upp på korsets trä, för att vi skulle dö bort från synderna och leva för rättfärdigheten. Och genom hans sår har ni blivit botade.

 

Jesus har burit dina och mina synder, i sin kropp då han hängde på korset. Varför där han vår synd på korset? Jo, för att du och jag ska dö bort från synden. Jesus vill att du och jag ska sluta leva ett liv i och av synd, och han vill att du och jag ska börja leva för rättfärdigheten.

 

Ingen människa kan i sig själv bli rättfärdig. Det är bara Jesus som kan ge oss denna rättfärdighet.

 

Författaren slutar denna vers med att säga ”Och genom hans sår har ni blivit botade” Jesus har redan betalat priset för ditt helande. Du behöver inte uppnå status qo, du behöver inte göra massa riter hit och dit för att få helande från Gud, helandet är en fri gåva från himlen. Egentligen är vi inte värda syndernas förlåtelse och helande, men Jesus har ändå redan givit oss denna gåva.

 

Jag tror att helandet redan är givet till oss, han har redan gett oss helandet, vi behöver bara komma inför Gud och ta emot vårt helande.

 

Så ge inte upp när det gäller ditt mirakel. Lyssna inte till de som säger; ”Det är omöjligt” fortsätt ändå att tro och hoppas på ditt mirakel. Det viktigaste när det gäller ditt helande är att du inte förlorar hoppet. Men har hoppet börjat sina, ta då upp din bibel, och läs om de under och mirakel som Jesus utförde, läs om undrena Gud gjorde i Apostlagärningarna. Läs gärna dessa bibelställen högt för dig själv. Och glöm aldrig att Jesus inte förändrar sig (Hebr 13:8) Jesus är fortfarande helaren från Golgata, han som förlåter dig alla dina synder och helar dig från alla dina sjukdomar.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0