DITT SINNE

Jes 26:3 Den som är fast i sitt sinne bevarar du i frid, i frid, ty på dig förtröstar han

 

Just detta ämne återkommer gång på gång i bibeln. Särskilt i de poetiska böckerna i bibeln. Men detta betyder inte att det bara är massa taniga dikter som det är frågan om. De poetiska böckerna i bibeln är fylld av visdom, styrka och glädje, och tröst.

 

I dagens bibelord kan vi se att författaren skriver, den som är fast i sitt sinne bevarar du i frid. Vad är då att vara fast i sitt sinne? Jo det är att man inte kastas hit och ditt i sitt sinne. För när du och jag inte litar fullt och helt på Gud, då kastas vårt sinne hit och dit.

 

Hur bevarar jag då mitt sinne i frid? Jo, genom att förbli i ordet. Bibel läsningen är din andliga mat. Du och jag behöver äta av vår andliga mat dagligen. Vi behöver även vara noga med hur vi tänker. Att vi inte tänker orena tankar, nedvärderande tankar, tankar av oförlåetlse eller bitterhet. Får om dessa tankar får grepp om ditt sinne, då har satan intagit ett område om dina tankar.

 

Om det är så för dig så kan du be en kort bön,



Bön
Gud, förlåt mig för mina synder. I Jesus namn så bekänner jag att dessa tankar är en synd, och jag vänder om från dem. Och jag säger till dig satan, jag vill inte ha dig i mitt sinne, jag befaller dig att lämna mig i Jesus namn.

 

När du bett denna bön kan det ta ett tag innan du vänjer dig att inte tänka som du gjort. Men spinn inte vidare på tankar som kommer mot dig. Tänk på något annat i stället. Och be Gud hjälpa dig.

 

Glöm aldrig att ditt sinne är ett slagfällt. Lyckas satan inta ditt sinne, så kommer han lyckas att inte ditt liv steg för steg. Nu vill jag inte skrämma dig, men varna dig att vara noga med vad du tänker.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0