NÄRA DIG



1 Joh 3:22 och vad vi än ber om, det får vi av honom, ty vi håller hans bud och gör det som gläder honom.

Gud har lovat dig i sitt ord att han ska ge dig allt vad du ber honom i dina böner. Om du ber Gud om hälsa, då kommer han ge dig hälsa.  Om du ber att han ska ge dig ett jobb, då kommer han att ge dig ett jobb.

Allt för många kristna menar att Gud inte vill ge oss det vi ber om, de menar att det är över nitiskt att be till Gud om det som vi behöver.

Nu menar jag inte att du ska be Gud ge dig en diamantring på varje finger, eller tretio två porse.  Men att be Gud om hälsa kan inte förtära ditt hjärta.

Gud älskar dig, han vill att du ska vara frisk, och det är inte bara så att han "bara" vill att du ska vara frisk, han både vill och kan ta bort sjukdom från din kropp.

I Matteusevangeliet kan vi gång på gång läsa hur Jesus botade sjuka, och skriften säger om Jesus att han alltid är och alltid kommer vara den samme (Hebr 13:8 Jesus Kristus är densamme i går och i dag och i evighet.) Och i (Jak 1:17 Allt det goda vi får och varje fullkomlig gåva är från ovan och kommer ner från ljusens Fader, hos vilken ingen förändring sker och ingen växling mellan ljus och mörker.) Alltså finns det inte någon växling mellan ljus och mörker hos Gud. Gud är genomgående god, han är genomsyrad at sin egen godhet.

Vår Gud är en god och kärleksfull Gud. Han är ingen arg sur gammal gubbe som har vaknat på feL sida. Nej, han är ljusets Gud, inget mörker finns i honom. Han är genomgående Gud, han är genomgående Herren vår läkare. Och vi kan frimodigt komma inför hans ansikte och be om helande, jobb, vänner eller vad det nu är vi behöver.

Jesus är Herren din läkare, och han kommer alltid att vara det. Så var frimodig, kom inför honom och var ärlig.

Matt 18 :20 Ty där två eller tre är samlade i mitt namn, där är jag mitt ibland dem."

När du och din bönegrupp samlas tillsammans i Jesus namn, då är Jesus mitt ibland er. Vi kristna tänker lätt på fel sätt, vi blir låsta i vår förväntan då det inte är flera hundra eller flera tusen som samlas i Jesus namn. Men Gud vill göra under och mirakel i din lilla bönegrupp, än fast ni kanske är mindre än tio personer som samlas.

Men när ni nu samlas i Jesus namn, så är han mitt ibland er, är ni två eller fler som samlas i Jesus namn, då är han där. Och Jesus är där vill han göra mirakel. Vi kan i ordet läsa om hur Jesus gång på gång botade sjuka. Inte en enda gång så sade han Nej till att bota någon, han var alltid på hugget, han var alltid beredd och villig att bota, befria och återupprätta. Och som vi läst tidigare i dag, så ser vi att Jesus är den samme, det finns ingen förändring hos honom.

Vittnesbörd
För ca 14 år sedan hade jag fått en allergisk reaktion, jag hade eksem över händer, i händerna, armarna, benen och under fötterna, det var så besvärligt att jag inte kunde gå, för det gjorde ont. Jag fick eksemet på fredag kväll. Jag hade stora besvär under hela helgen, på tisdagen gick jag till doktorn, och han tog prover på eksemen På onsdagen bad min bönegrupp för mig, de var sju personer samlade. På torsdag morgon var nästan alla eksem borta, jag kunde gå utan problem, eksemen under fötterna hade dött, och jag kände inte av dem, fredag morgon var alla eksem borta.

Det var inte flera hundra människor som bad för mig, utan en enkel bönegrupp i norra norrland. Gud hörde deras böner, och tog bort eksemen från min kropp.

Gud gjorde detta mirakel för mig, och han vill hela, upprätta och befria dig



© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0