DU ÄR EN LÄRJUNGE TILL JESUS.

Luk 9:1-2 Jesus kallade till sig de tolv och gav dem makt över alla onda andar och kraft att bota sjukdomar. Och han sände ut dem att predika Guds rike och bota sjuka

 

Jesus sände ut sina tolv närmsta lärjungar för att bota sjuka och driva ut demoner. Jag har personligen ingen aning hur länge de hade levt med Jesus innan de blev utsända för att predika evangeliet, bota sjuka och driva ut onda andar. Men jag vet att Jesus hade utbildat dem väl. Han hade undervisat dem från ordet och visat dem hur man botar sjuka och hur man driver ut onda andar.

 

Vi är Jesus lärjungar i dag. Oavsett var du bor så är du Jesus lärjungar. Och du och jag kan utföra samma gärningar som hans lärjungar gjorde på den tiden.. Före Jesus lämnade denna jorden så gav han alla sina lärjungar en och samma befallning. Att predika evangeliet, bota sjuka och driva ut onda andar.

 

Vi kan i bland tycka att Paulus hade mer framgång än vad vi har eller någonsin kommer att få. Men låt mig då ge dig en utmaning. Om du lär känna Jesus mer och mer, då kommer du att få se mer tecken och under runt dig.

 

Nyckeln till att lyckas i din tjänst för Herren är att umgås med honom. Att ta tid att studera ordet, ta tid att prata med Gud, att utgjuta sitt hjärta för Jesus. När du lär känna Jesus så kommer du förstå honom och ordet bättre och bättre. Du kommer då få en trygghet i din position som en Jesus Kristus lärjunge.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0