GÅVAN

Rom 11:29 Ty sina gåvor och sin kallelse kan Gud inte ångra.

Gud tar aldrig någonsin tillbaka något som han har gett dig och mig. Jag kommer i håg att när jag var liten brukade man säga; "Den som ger och tar i gen, är tjuvens bäste vän." Och Gud är inte en Gud som ångrar sig, har han sagt en sak så står han för det, han har gett dig en sak så tar han inte tillbaka den.

Ibland så kan det hända att de som blivit helade blir sjuka igen efter ett tag. Man brukar kalla det för att man har tappat sitt helande. Men det är absolut inte så att Gud har tagit tillbaka sitt helande, för det gör han inte.Nu vill inte jag avgöra varför syster si och broder så har tappat sitt helande, men jag vill ta exempel på varför man kan tappa sitt helande, låt mig då först påpeka att det inte alltid är som jag skriver nedan.


Joh 5:14 Senare träffade Jesus honom på tempelplatsen och sade till honom: "Se, du har blivit frisk. Synda inte mer, så att inte något värre drabbar dig.

Mannen som Jesus träffade här är mannen som låg lam vid betesta dammen, som Jesus sedan botade. Senare så träffade Jesus denna mannen och varnar honom för att synda igen. Synd kan uppenbarligen ställa till med mycket elände i en människas kropp. Så har du blivit helad, så synda inte medvetet..

Jag tror det är på samma sätt när det gäller helande, som när man blir fri från en ond ande. Vi behöver fylla oss med ordet rikligen. Så att ordet rikligen bor i oss. Istället för att fylla vårt liv med synd, så skall vi istället fylla oss med bibeln.

Till sist. Det är inte jag eller du som ska avgöra om du eller någon annan inte behöver sina mediciner längre. Om du blivit helad, gå till din doktor, låt han avgöra om du behöver dina mediciner eller inte.


© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0