HAN ÄR TROFAST MOT DIG

Ps 33:4 Ty Herrens ord är rätt, han är trofast i allt han gör.

 

Allt Guds ord är rätt, det finns ingen bluff eller felaktighet i Guds ord. Guds ord är bibeln.

 

Gud är trofast i allt som han gör. Han ar ingen bluff, han ar inte elak eller orättvis. Nej, han är trofast och rättvis, rättfärdig i precis exakt allt han gör.

 

Vist kan livet vara orättvist, vist kan det upplevas orättvist att vissa drabbas av vissa saker, och andra slipper vissa saker. Men vår Gud är aldrig orättvis.

 

Gud är trofast står det i dagens bibelord. Han har lovat dig helande, och han både vill och kan ta bort sjukdom, smärta och handikapp från dig.

 

Står du i en kamp då du står i tro för ett mirakel, då vill jag uppmana dig att umgås med Gud mer än vad du brukar göra. Ta lite extra tid med att prata med Gud. Då kanske du säger; ”Han vet ju allt som händer i mitt liv, så varför ska jag prata med honom?” Gud vill att du pratar med honom i alla fall. Om ett äkta par har tillbringat en hel dag tillsammans, de pratar med varandra i alla fall. Trots att de vet vad den andre tycker och varit med om. Gud vet vad du tänker, men han vill ändå att du ska samtala med honom och säga vad du tycker om saker och ting, och vad du varit med om i dag. När du samtalar med Gud och fyller dig med Guds ord rikligen, då kommer du lära känna Gud mer och mer. Och din relation till Gud kommer stärkas och fördjupas.

 

Rom 2;11 Ty Gud är inte partisk.

 

Partisk betyder att man stöder en annan människa men inte den andre. Och sådan är inte vår Gud. Han tycker om dig lika mycket som mig, han ser inte upp till den ene och ned på den andre, vi är alla lika mycket värda i Guds ögon. Han ser inte ned på ett negativt sätt på någon av oss.

 

Gud har helat mig, han har tagit bort exem från mig, värk i lederna har han tagit bort, och några saker till han han helat mig från. Han gjorde det för mig, och han vill göra det för dig också.

 

Mark 11:24 Därför säger jag er: Allt vad ni ber om och begär, tro att ni har fått det, så skall det vara ert.

 

Jag är övertygad om att när vi tackar Gud för bönesvaret, före vi sett det, då förlöser vi miraklet från himlen. Det står i bibelordet ovan: ”Tro att ni har fått det, så skall det vara ert.” Vad gör man när man tror man fått något? Jo man tackar för det. Även om du inte ser det du fått med dina fysiska ögon så kan du tacka för det.

 

Joh 20:29 Jesus sade till honom: "Därför att du har sett mig, tror du. Saliga är de som tror, fastän de inte ser."

 

Gud uppmanar oss i sitt ord att tro, även då vi inte ser. Våra känslor och vår kropp kan säga motsatsen till vad ordet säger. Men det är inte våra känslor som är Herre i vårt liv, det är Jesus som är det.

 

Jag vet mycket väl hur det är att leva med svår smärta, men jag påstår ändå att vi människor lyssnar för mycket på våra känslor. Känns det som det är pest och pina på morgonen, då vill vi gärna leva efter det också. Men vi kan öva oss att underordna vår kropp, och vara glad och positiv, även om allt är bedrövligt. För om vi bestämmer oss för att vara glada, då lättar inte bara bördan från oss själva, vår glädje kan uppmuntra någon annan.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0