HELANDESKOLA

DAGENS ANDRA BLOGGOPST

 

Nu har jag äntligen varit på helandeskola på Ribbingebäck. Det var församlingen Livets Ord som anordnade helandeskolan, och jag tycker det har varit helt fantastiska dagar. Tyvärr så glömed jag både anteckningar och bibel på Ribbingebäck. Så jag får försöka att återberätta hur dessa dagar varit från mit minne.

 

Det var mycket undervisning om helande, inte för mycket. Men det var så skönt att sitta under Guds ord, och höra undervisning om helande. De undervisade att Gud helar på flera olika sätt, och att Jesus vill hela alla. Att sitta och lyssna på undervisningen har varit helt otrolig. Och man fick tillfälle för samtal under flera gånger under dessa dagar, där kunde man ta upp olika frågor man hade om helande,

 

Denna helande skola kan jag verkligen rekommendera, särskilt om man är sjuk och står i tro för ett helande. Guds närvaro var verkligen starkt där, och man kännde hur undervisningen verkligen gick in på djupet i hjärtat.

 

Vi fick sitta under undervisning i en och en halv dag innan vi smordes med olja och fick förbön. Detta var jättebra, för då hade tron på ett mirakel väckts till liv i mitt hjärta, och det var många med mig som var av samma åsikt.

 

Helandeskolan avslutades på lördagen, efter att vi tagit nattvarden tillsammans.

 

Ca klockan 15:00 hade helandeskolan avslutas, och vi satte oss i våra bilar och åkte hem. Det var mycket intressanta dagar, det kom människor från både Finland och flera delar av Sverige till dessa tre dagar.

 

Man planerar att ha dessa dagar två gånger per år, på hösten och på våren. Jag kan varmt rekommendera dessa dagar ute på Ribbingebäck. Denna första helandeskola så hade de som stod i tro för helande förtur till helandeskolan, men jag vet inte hur det kommer vara i fortsättningen.

 

Jag rekomenderar verkligen dig som står i tro för helande att gå denna helandeskola, den har varit helt fantastisk. Undervisningen om helande har gått mjukt till, men ändå ned på djupet i hjärtat Tempot i helandeskolan har inte varit för högt men inte för lågt heller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0