INTE MED MAKT INTE MED IQ....

Ps 68:21 Gud är för oss en Gud som frälsar, hos Herren Herren finns räddning från döden.

 

Frälsar är ett gammalt Svenskt ord, och det betyder räddar. Gud har räddat dig och mig från evig skilsmässa från Gud och himlen. När Jesus dog och återuppstod (uppväcktes från det döda) då räddade han oss från helvetet, då räddade Gud oss från att gå evigt förlorade.

 

I dagens bibelord så fortsätter författaren med att skriva: ”Hos Herren Herren finns räddning från döden.” Det finns räddning från döden hos Gud. Nu påstår jag inte att du aldrig kommer att dö, vi ska alla en dag dö och dömas. Men jag är övertygad om att Gud inte vill att du ska dö ung.

 

Jag har tidigare berättat i mitt vittnesbörd om hur Gud räddade mig från att dö. Sjukdomen jag led av hade gått så långt att läkarna på sjukhuset gav mig två veckor kvar att leva. Men låt mig säga dig en sanning jag önskar att du aldrig kommer att glömma. Den sanningen är denna; ”Gud har alltid sista ordet.” Vad försöker jag då säga med detta? Jo, din doktor kanske säger att du snart ska dö, eller att du aldrig kommer bli frist. Nu förstår jag att din doktors ord väger tungt i mångas öron. Men det Gud säger väger tyngre. Och han säger att tron på namnet Jesus har gjort dig frisk.

 

Det är tron på Jesus som lyfter av sjukdom, smärta och synd från din förgängliga kropp. Det är inte dina kraft ansträngningar som gör dig frisk, det är inte ditt sky höga IQ som botar den sjukdom eller smärta du lider av. Nej, det är den enkla tron på Jesus som gör dig frisk. Varför är det så? Jo, för att ingen ska kunna ta till sig äran för vad Jesus gör med din kropp.

 

Så var enkel, tro på Jesus och hans ord. Jesus älskar dig, han kan vill och orkar bota dig från sjukdom och smärta. Han kräver inget i gengäld. Han är enkel och kärleksfull.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0