JA!

2 kOR 1:20 Ty alla Guds löften har i honom fått sitt ja. Därför får de också genom honom sitt amen, för att Gud skall bli ärad genom oss.

 

För att vi ska förstå fullheten av dagens bibelord så måste vi förstå vad ordet amen betyder. Amen betyder; fast, sant, säkert, pålitligt.

 

Gud har då med andra ord lovat oss att han ska infria alla de löften han har gett oss. Han säger här i detta bibelord att vi kan vara övertygade om att det Gud lovat oss, det kommer han även att hålla.

 

Rom 4:21 Han var övertygad om att vad Gud hade lovat, det var han också mäktig att hålla.

 

Abraham var övertygad om att vad Gud lovat honom, det var han (Gud) också mäktig att hålla. Abraham tvekade inte på löftet som Gud hade gett honom. Desto längre tiden gick, desto starkare blev hans övertygelse på att Gud skulle ge honom den son som han hade lovat.

 

Gud vill även ge dig det han i sitt ord har lovat dig. Det är så lätt att vi människor tänker så här; ”Gud har inte lovat mig detta personligen” Men om du studerar ordet, så ser du att ordet är skrivet för dig i mig, även om ordet är flera tusen år gammalt, så gäller det ändå dig och mig i dag.

 

Gud har i sitt ord lovat dig helande, han har lovat dig att han ska ta bort sjukdom och smärta från din kropp. Du kanske har väntat så länge på ditt mirakel att du är på väg att ge upp. Men titta då på Abraham. Han fick vänta tjugo fem år på sitt mirakel.

 

Ibland så kan vårt mirakel dröja, jag har ingen rimlig förklaring varför vissa blir helade snabbt, och andra får vänta år in och år ut på sitt mirakel. Men ett vet jag säkert. Gud har inte svikt dig eller mig, han håller fast vid sina löften, och han både kan och vill ge dig det du ber honom om.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0