SKRIVET I GUDS HAND

Jes 49:15-16a Kan då en mor glömma sitt barn, så att hon inte förbarmar sig över sin livsfrukt? Och även om hon kunde glömma sitt barn, ska jag inte glömma dig. Se, på mina händer har jag upptecknat dig.

 

Gud har i sitt ord lovat dig att han aldrig någonsin kommer att glömma bort dig. Men det slutar inte med att han alltid ska minnas dig, han har tagit det så långt att han har skrivit just ditt namn i sin hand.

 

Kan du tänka dig detta? Att ditt namn är nedtecknat i Guds hand. Detta ärt ganska häftigt egentligen. Den ende sanne levande Guden, har skrivit ditt namn i sin hand.

 

Gud har lovat dig helande, det kan du läsa om och om igen i bibeln. Vist kan det ta tid innan vi får vårt helande. Men Gud vill att vi vårt hjärta ska veta att Gud alltid håller sitt löfte.

 

Jag brukar skriva i min blogg att en väg till vårt helande är att lära känna Jesus. För om du och jag lär känna Jesus, då kommer vi se vem han är, hur han är. Vi kommer då upptäcka att han alltid håller sitt löfte, han håller alltid sin del av ett förbund. Vi kommer då även lära oss att Gud aldrig kommer för sent. När vi då lärt känna Gud, då kan vi vara trygga, för då vet vi att vi vet att vi vet, att Gud har allt under kontroll, och att han kan vill och kommer att bota våran sjuka och trasiga kropp.

 

Hur lär man då känna Jesus?

Jo, man pratar med honom, man ber om saker i sina böner, som man vill att Gud ska uppfylla, och man studerar hans ord dagligen. Ett råd jag har till dig, det är att läsa bibeln lika många minuter som du ber, och då innebär detta att du ber dagligen också. Så ber du i femton minuter, läs då ordet i femton minuter.

 

Jesus älskar dig, hann dog på ett kors för ungefär två tusen år sedan. Han älskar dig, han vill hela, befria och upprätta dig och ditt liv.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 1999-2009


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0