ETT UPPRIKTIGT HJÄRTA.

Jer 29:11-13 Jag vet vilka planer jag har för er, säger Herren. Det är goda planer och inte onda, för jag vill ge er en framtid och ett hopp.  När ni ber ska jag lyssna.  Ni ska finna mig när ni söker mig, om ni verkligen gör det uppriktigt och allvarligt.

Gud har bara goda och bra planer med ditt liv. Redan när du låg i din mammas mage så skapade han en plan och en livsuppgift för dig. Redan i befruktningens ögonblick så älskade Jesus dig, och du var och är så oerhört dyrbar för honom.

Som jag skrev så har Gud bara goda planer med ditt liv. Han har inte planerat att du ska vara sjuk, du blev det ändå, på grund av  olika omständigheter. Men nu har Gud kommit ned till jorden som människa för att befria dig från synd och sjukdom. Den sjukdom och/eller krämpa som du lider av hänger på korset. Jesus tog på sig dina sjukdomar och krämpor. Han kan och vill hela dig, och han kan och vill hela dig just nu.

Du har en framtid och ett hopp. Hur eländigt och bedrövligt ditt liv än ser ut så har du en framtid. Det kanske inte känns så, men det är så i alla fall, för Gud har sagt att du har en framtid och ett hopp.

Gud har också lovat dig att du ska finna honom om du söker honom av ett uppriktigt hjärta. Du kanske inte ser honom med dina andliga ögon, men trons ögon ser honom.

Gud har lovat dig att då du ber till honom så ska han lyssna. Han vill ge dig det du ber honom om. Han vill ge dig helande och upprättelse, och han kan ge dig det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0