GUD ÄR INTE GLÖMSK

Matt 8:2-3 Då kom en spetälsk fram och föll ned för honom och sade: ”Herre, om du vill, kan du göra mig ren.” Jesus räckte ut handen och rörde vid honom och sade; ”Jag vill, bli ren.” genast blev mannen ren från sin spetälska.

 

Jag tror att du och jag ibland kan bli som den här mannen med spetälska. Vi kanske vet att Jesus kan göra oss friska, men vi kanske frågar oss själva om Jesus verkligen vill göra oss friska. Mitt budskap till dig i dag är att Jesus inte bara kan ta bort sjukdom från din kropp, han vill det också.

 

Hur kan jag då vara så säker på att Jesus fortfarande gör de sjuka friska? Jo, vi behöver bara studera ordet tillsammans så kan vi se att Jesus både vill och kan göra de sjuka friska i dag, Jesus både vill och kan hela, befria och upprätta oss i dag.

 

Hebr 13:8 Jesus Kristus är densamme i går och i dag och i evighet

 

Detta bibelord talar om för oss att Jesus inte har förändrat sig. När vi läser om Jesus i Matteus evangeliet så kan vi läsa om hur Jesus botade sjuka, drev ut onda andar och hur han predikade ett budskap med glädje till folket. Jesus är likadan i dag, han botar sjuka i dag, han driver ut onda andar i dag.

 

Rom 2:11 Ty Gud är inte partisk.

 

Gud har inte anseende till person, han helar inte den ene och går förbi den andra. Han både vill och kan hela alla människor. Vi kan gång på gång i bibeln läsa om olika tillfällen då Gud har botat sjuka. Vi kan läsa om det i både gamla och nya testamentet.

 

Gud älskar dig, han har omsorg om dig. Han hatar att se dig lida, han vill inte att du ska vara sjuk. Ibland kan det kännas som om Gud har glömt bort dig med det har han inte.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer
Postat av: desiree !

Hej.

Mycket härlig blogg.

Kika hemskt gärna in hos mig, och lämna en kommentar. Om du gillar bloggen, varför inte följa den via bloglovin'? Ha en fortsatt trevlig dag.

Kramar :)

2010-04-11 @ 16:57:48
URL: http://desireejosephine.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej!

har du varit inne på min blogg någon gång? Gillar du den? Om du nu gör det kanske du vill följa mig via bloglovin?

Jag designar bloggar för ett billigt pris, bara så du vet! Om du vill ha en? gå in på fliken design och läs inlägget! ;D



kram :)

2010-04-11 @ 17:13:27
URL: http://justmyface.blogg.se/
Postat av: desiree !

SV sådärra :P <3

2010-04-11 @ 19:44:49
URL: http://desireejosephine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0