GUD BOR PÅ DIN INSIDA

5 Mos 31:8 HERREN går själv framför dig och han skall vara med dig. Han skall inte lämna dig eller överge dig. Var inte rädd eller förfärad."

 

Den Gud som du och jag tjänar är en helt suverän Gud, han är underbar, kärleksfull och god. Han är en Gud som går med dig genom dina problem. Det står i Jesaja 43:2 Om du än måste gå genom vatten, är jag med dig, eller genom strömmar, så skall de inte dränka dig. Om du än måste gå genom eld, skall du inte bli svedd, lågan skall inte bränna dig.

 

Alla människor går någon gång i livet genom både eld och vatten. Och vad Gud säger i bibelorden ovan är att han alltid är med oss, att han inte lämnar oss vad som än händer i livet. Jag tror vi ibland kan ha en felaktig uppfattning om att Gud lämnat oss när det är som tuffast, men även när det är som tuffast så går Gud med oss. När du går genom elden så står inte Gud på andra sidan elden med sin hejar på dig för att du ska ta dig snabbare genom elden. Nej, när du går genom elden så går Gud med dig genom elden, när du går genom vattenströmmarna så går Gud med dig genom vattenströmmarna.

 

Jag vet att det ibland kan kännas som om Gud glömt bort dig, jag vet att det ibland, ja kanske rent av nu, kan kännas som om Gud ligger och sover. Men det gör han inte. Han är med dig varje sekund i livet. Vi kan inte basera vårt liv på vad vi känner för tillfället, men vi kan basera och bygga vårt liv på Guds ord. Och Guds ord lär oss att Gud alltid är med oss, att han älskar oss och har omsorg om oss. Att han både vill och kan göra oss friska, och att han gör under ännu i dag.

 

Gud är mäktig att göra långt mer än vad du och jag ens vågar att be om eller tänka. Han är mäktig att göra din trasiga kropp hel, han är mäktig att göra din sjuka kropp frisk. Det är inte bara en avlägsen historia i en gammal bibel någonstans. Att Gud helar är en verklighet i dag. Han vill och han kan göra dig frisk i dag.

 

Så ge inte upp när det gäller ditt mirakel, eller en nära anhörigs mirakel. Fortsätt att tro och hoppas på att Gud både vill kan och kommer att ge dig ditt mirakel.

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0