GUD SÅG ATT DET VAR GOTT

Ps 91:16 Jag skall mätta honom med långt liv och låta honom se min frälsning.

Jag har förut skrivit om att Gud vill ge dig ett långt liv. Och han vill inte bara ge dig ett långt liv, han vill visa dig sin frälsning. Frälsning är ett ganska gamalt Svenskt ord, och det betyder räddad. Gud vill med andra ord visa dig sin räddning, vad han har räddat dig ifrån, vad han har dragit bort dig ifrån.

När Jesus dog på golgata så betalade han inte bara priset för dina synders förlåtelse, han betalade även priset för din hälsa, för att du ska kunna komma till Gud och bli helad.

Faktum att Gud helar idag är i högsta grad en verklighet. Jesus botar sjuka runt om vår jord i dag, Jesus befriar människor från onda andar i dag. Jesus både vill och kan hela, befria och upprätta dig och din familj. Det kanske inte sker på en eller två dagar. Men om du har tålamod så tror jag att Gud kommer ge dig ditt mirakel.

Alltså är det Guds vilja att du ska leva länge, och det är Guds vilja att du ska leva hela ditt liv frisk och utan smärta. När Gud skapade människan så skapade han henne utan sjukdom och smärta. Det står skriver att Gud såg på sin skapelse, och han såg att det var gott.

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0