PRISA GUD

Ps 30:2-3 Jag vill upphöja dig, Herre, ty du drog mig upp ur djupet, du lät ej mina fiender glädja sig över mig. Herre, min Gud, jag ropade till dig och du helade mig.

 

Detta är en liten del av en sång som kung David sjöng vid templets invigning i Jerusalem. Och jag tror att du och jag kan sjunga denna sång själva till Gud.

 

Vi har så otroligt mycket att tacka Gud för, om du inte kommer på något att tacka Gud för, tacka honom för att du är ett Guds barn, tacka Gud för att han inte har lämnat dig eller övergivit dig, för det har han inte.

 

När det gäller vårt helande så är jag övertygad om att vi inte kan komma för ofta inför Gud och be honom om helande. Jag är övertygad om att vi dagligen kan be till Gud om helande. Vi behöver inte alltid göra det på samma sätt, men jag tror inte det är något fel att be om helande på samma sätt.

 

I denna sång sjunger kung David att han ropade till Gud, och att Gud helade honom. Om kung David kunder ropa till Gud, då är inte heller du eller jag för fina för att ropa ut en bön till Gud. Nu menar jag inte att du ska skrika så att du blir vräkt från din lägenhet. Men du kan från ditt hjärta ropa till Gud utan att skrika halsen av dig.

 

Jag är övertygad om att Gud både vill och kan göra alla sjuka friska. Varför alla inte blir helade från sina sjukdomar omedelbart, det vet jag inte. Men jag vet att Gud gör under än i dag, jag vet att Gud helar, befriar och upprättar människor i dag.

 

Jag är övertygad om att Gud belönar uthållighet. Han ser till ditt hjärta, han ser till din uthållighet och han belönar den.

 

Människor kan i sitt oförstånd säga till dig att det är lika bra att du ger upp, människor kan i sitt oförstånd säga att Gud inte gör under i dag. Men lyssna inte på dessa människor. Gud har i sitt ord klarlagt vad som är hans vilja. Gud har i sitt ord gjort klart för oss att det inte finns någon förändring hos Gud, att det inte finns någon växling mellan ljus och mörker hos honom(Jakob 1:17 ). Gud säger i sitt ord att Jesus är likadan i dag som han var för två tusen år seda (Hebr 13:8 )

 

Gud älskar dig, han har omsorg om dig. Det är hans vilja att göra dig frisk. Läs gärna i bibeln om de under och tecken som Jesus gjorde. Läs gärna i Apostlagärningarna om de under och tecken som apostlarna i Jesus namn utförde där.

 

 

© Jimmy Larsson Uppsala 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0